Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Δημ Κατσούλης: Η αγορά του ακινήτου της ΕΓΣ από τον Δήμαρχο Κύμης συνέπεσε με την 1η Απριλίου και έχει την σημασία του

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ  ΤΗΣ  ΕΝΩΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΣΤΟ ΑΥΛΩΝΑΡΙ
Η 1η Απριλίου 2011 συνέπεσε με την  ανακοίνωση του Δήμου Κύμης Αλιβερίου ότι προέβη στην αγορά  του ακινήτου της Ένωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών στο Αυλωνάρι, αγορά που έγινε  με πρόταση  - και προφανώς φαεινή ιδέα-  του Δημάρχου και ως δια μαγείας θα λύσει το πρόβλημα της στέγασης νέων δημοτικών υπηρεσιών,
αναγνωρίζοντας μάλιστα την κεντροβαρική θέση του Αυλωναρίου γεγονός που το καθιστά πλέον επίκεντρο της διοίκησης του Δήμου Κύμης Αλιβερίου, παραδοχή που δικαιώνει την θέση μου περί της αναγκαιότητας να ιδρυθεί ο Δήμος Κύμης Αλιβερίου και της ζωτικής σημασίας που έχει για το Αυλωνάρι ο συγκεκριμένος Δήμος.

Πράγματι, δεν θα υπήρχε λόγος να σχολιάσω αυτή την ανακοίνωση εάν δεν ανέφερε ότι «…οκτώ ολόκληρα χρόνια οι ολιγωρίες και η αναποφασιστικότητα  της πρώην διοίκησης του Δήμου ματαίωσαν την αγορά και άφησαν το Αυλωνάρι χωρίς κτιριακές υποδομές, ανυπεράσπιστο στις νέες συνθήκες»(!!!).
Αντιπαρέρχομαι ως τριτεύουσας σοβαρότητας όλα τα άλλα και θυμίζω σε όσους δεν έχουν επαρκή γνώση ή μνήμη τα ακόλουθα:
1.    Η μία από τις δύο Αποθήκες της Ένωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών είχε παραχωρηθεί δωρεάν για χρήση στον Δήμο Αυλώνος από το 1999. Μόλις το 2005 και ενώ είχαμε αποφασίσει, ιδρύοντας την ΔΕΥΑ, να αξιοποιήσουμε και χώρους της άλλης Αποθήκης και συγκεκριμένα τα Γραφεία που στέγαζαν παλαιότερα το Κτηνιατρείο Αυλωναρίου, ζητήθηκε από την Ένωση η  παραχώρησή τους η οποία το δόθηκε αφιλοκερδώς (βλ. το με Α.Π. 4430/13.9.2005 έγγραφο του Δήμου Αυλώνος). Παράλληλα  εκδήλωσα το ενδιαφέρον να αγοραστεί το ακίνητο συνολικά από τον  Δήμο. Τον Σεπτέμβριο του 2005, με την 148/2005 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίστηκε για πρώτη φορά η αίτηση προς το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών για να εκτιμήσει την αξία του ακινήτου σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί αγοράς ακινήτων από δήμους. Η κτηματογραφική και τοπογραφική αποτύπωση έγινε το 2007 όταν είχαμε πλέον και την εκτίμηση του Ορκωτού Εκτιμητή.
2.    Με την 103/2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εκδηλώθηκε εκ νέου το ενδιαφέρον το Δήμου για την αγορά του οικοπέδου και των κτιρίων ενώ έναν χρόνο μετά, τον Μάρτιο του 2008, η Ένωση δημοσιεύει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του ακινήτου σύμφωνα με σχετική απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου δεδομένου ότι η Ένωση είχε την υποχρέωση από τον νόμο και την Γενική της  Συνέλευση να προβαίνει στην πώληση ακινήτων της κατόπιν κατάθεσης προσφορών. Ο Δήμος επίσημα πλέον καταθέτει την προσφορά του με βάση την έκθεση του Σώματος των Ορκωτών Εκτιμητών (βλ. το με Α.Π.2014/20.3.2008 έγγραφό του Δήμου Αυλώνος και την 55/19.4.2008 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου)
3.    Λόγω των διαδικασιών που έθετε τότε η Ένωση για την πώληση ακινήτων της, λόγω της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και από ιδιώτες, αλλά και λόγω  της εκτίμησης του συμφέροντος του Δήμου το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει την σύναψη δανείου ισόποσου με το τίμημα το οποίο θα  ήταν έως 300.000 Ευρώ,(290.000 Ευρώ σύμφωνα με την έκθεση του Ορκωτού Εκτιμητή), δεκαετούς διάρκειας. Μετά την έγκριση των όρων του δανείου του δανείου η υπογραφή του συμβολαίου.
4.    Από τότε έως τον Απρίλιο του 2010 καθυστέρησε η υπογραφή του συμβολαίου διότι είχε προκύψει πρόβλημα επειδή διαπιστώθηκε ότι το ακίνητο ήταν υποθηκευμένο στην Αγροτική Τράπεζα. Στο διάστημα αυτό προσπαθούσαμε από κοινού με την Ένωση να επιλύσουμε το πρόβλημα έτσι ώστε ο Δήμος να είναι σε θέση να ολοκληρώσει την αγορά διασφαλίζοντας τα συμφέροντά του αλλά και τη δυνατότητα να μπορεί να πληρώσει απρόσκοπτα διαμέσου του προληπτικού ελέγχου το τίμημα. Σε καμία περίπτωση τόσο εμείς όσο και η Ένωση δεν απομακρυνθήκαμε από την βούλησή μας να συνάψουμε την σύμβαση αγοράς.  Η καθυστέρηση όμως είχε ως αποτέλεσμα την λήξη της προθεσμίας του δανείου και την ανανέωση της αίτησής μας  με την 70/2010 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που ελήφθη την 14ης Μαίου 2010.
5.    Εν τω μεταξύ άρχισαν να ισχύουν οι νέες προϋποθέσεις του άρθρου 264, παρ. 1, εδ. β΄του νόμου 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α/ 7.6.2010) όπως προσδιορίστηκαν με την Υ.Α. 43093/30-7-2010 για την δανειοδότηση των δήμων που καθυστερούσαν και ίσως δυσχέραιναν την λήψη του δανείου. Η αγορά του ακινήτου με άλλη πηγή χρηματοδότησης  θα ήταν ίσως μία λύση αλλά η δημοτική αρχή, μετά τον Σεπτέμβριο του 2010, δεν είχε ούτε νομικά ούτε δεοντολογικά το δικαίωμα να προβεί σε αποφάσεις σχετικά με την αγορά ακινήτων λόγω των δημοτικών εκλογών και της λήξης της θητείας της.
6.    Είναι δεδομένο ότι από την έναρξη της προσπάθειας έως σήμερα έχουν μεταβληθεί οι οικονομικές και διοικητικές συνθήκες  έτσι ώστε η λύση της τμηματικής καταβολής του τιμήματος να είναι πιθανώς η ενδεδειγμένη διαδικασία για την ολοκλήρωση της αγοράς. Διότι περί αυτού πρόκειται. Ολοκλήρωση μίας διαδικασίας αγοράς η οποία ξεκίνησε τουλάχιστον επίσημα από την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους της Ένωσης, τον Μάρτιο του 2008 και θα είχε ολοκληρωθεί εάν δεν υπήρχε το πρόβλημα της υποθήκης το οποίο ως θέμα εξακολουθεί να υπάρχει αλλά μπορεί να αντιμετωπιστεί. Αυτή είναι η αλήθεια για την «ολιγωρία και την αναποφασιστικότητα της πρώην Διοίκησης του Δήμου Αυλώνος». Εκτός εάν κάποιους τους ξενίζει η προσήλωση στην δεοντολογία και τη  νομιμότητα κατά  τη διαχείριση του δημοτικού συμφέροντος.
7.    Στο διάστημα αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο σε όλες τις Αποφάσεις προσδιορίζει ως σκοπό της αγοράς την κατασκευή υποδομών Αθλητισμού και Πολιτισμού. Στο κτίριο από το 2005 εγκαταστάθηκε η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης του Δήμου Αυλώνος, αποδίδοντάς του έτσι και  άμεση διοικητική αξιοποίηση.
8.    Θυμίζω τέλος ότι η Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών έως το 2009 χρησιμοποιούσε τον χώρο της μίας αποθήκης  για τις αποθηκευτικές  ανάγκες της και ως γραφείο. Μόλις  έπαψε να χρειάζεται τον χώρο αυτό ο Δήμος Αυλώνος ξεκίνησε εργασίες διαμόρφωσης και απέκτησε την χρήση του για να την στέγαση οχημάτων, την διαμόρφωση αποδυτηρίων για τους εργαζόμενους καθαριότητα και την κάλυψη των αυξανομένων γραμματειακών αναγκών της ΔΕΥΑ. Εξάλλου ο χώρος που στεγάζεται σήμερα το «Γραφείο Κίνησης» είναι χώρος που διαμορφώθηκε από τον Δήμο Αυλώνος.
9.    Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να ευχαριστήσω και δημοσίως την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών και τον πρόεδρό της τον κ. Μπαμπατσούλη για την άριστη συνεργασία που είχαμε προκειμένου να ωριμάσει και να  φθάσει έως το σημείο που έφθασε η υπόθεση της αγοράς του ακινήτου και κυρίως  να τον ευχαριστήσω για την πρόθυμη παραχώρηση της χρήσης και τη  δυνατότητα  πολλαπλής αξιοποίησης του χώρου από τον Δήμο Αυλώνος δεδομένου μάλιστα ότι από το 2008 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2010, παρά τη μη υπογραφή του συμβολαίου αγοράς για τους λόγους που προανέφερα, ούτε μία στιγμή δεν αμφισβητήθηκε ότι ο χώρος αυτός θα περιέλθει στον Δήμο Αυλώνος και ουσιαστικά και νομικά. Συνεπώς  το ότι η ανακοίνωση του Δήμου Κύμης Αλιβερίου αναφέρεται στην δήθεν «ματαίωση της αγοράς» στο παρελθόν γίνεται  προφανώς γιατί δεν θέλουν να κατανοήσουν την πραγματικότητα.
 Ουδέποτε ματαιώθηκε η αγορά. Δεν ολοκληρώθηκε με την υπογραφή της σύμβασης έως την 31 Δεκεμβρίου 2010 και ήταν υποχρέωση της νέας δημοτικής αρχής να την ολοκληρώσει. Διαφορετικά αυτή ίσως θα την ματαίωνε….
Εξάλλου δεν ξεκίνησαν εκ νέου τη διαδικασία αγοράς αλλά αποφάσισαν να ολοκληρώσουν -διαπραγματευόμενοι ίσως όχι με την δέουσα επιτυχία- τη αγορά που είχε αποφασίσει η δική μου Δημοτική Αρχή, με την ίδια αναγκαία έτσι και αλλιώς εκτίμηση του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών (εάν δεν χρειαστεί ανανέωση) και το ίδιο τίμημα.

Σε κάθε περίπτωση περιμένουμε με ενδιαφέρον να μάθουμε ποιες υπηρεσίες του Δήμου Κύμης Αλιβερίου θα εγκατασταθούν στο Αυλωνάρι. Ελπίζω να μην μείνουμε μόνο στην Αποθήκη. Χαίρομαι επίσης μαθαίνοντας ότι η πολιτική του Δήμου είναι να εγκαθιστά τις υπηρεσίες του σε ιδιόκτητα κτίρια…. και αποκεντρωμένα.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου