Κυριακή, 14 Ιουλίου 2013

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΚΑΒΑΛΗΣ: ΕΠΙ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Ο ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ <ΑΡΜΕΓΕ>ΤΗΝ ΕΛΒΟ

Με αγανάκτηση μαθαίνουμε και διαβάζουμε τις εξελίξεις για το κλείσιμο της ΕΛΒΟ. Γιατί όλοι κάνουν σαν να έχουν ξεχάσει ποιος είναι ο κύριος υπαίτιος για την κατάσταση που έχει περιέλθει η εταιρεία. Να θυμίσουμε εμείς λοιπόν ότι είναι ο γνωστός Όμιλος Μυτιληναίου που, αφού την «άρμεξε»
για μια δεκαετία κατά την οποία εξελίχθηκαν όλα τα μεγάλα σκάνδαλα στην Ελλάδα που μας οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση, την παράτησε αδύναμη και εξουθενωμένη να παλεύει με τα χρέη και τις ανειλημμένες υποχρεώσεις της.
Τι να πρωτοθυμηθούμε, το ότι ανέλαβε το management της ΕΛΒΟ τον Αύγουστο 2000, με την εξαγορά του 43% της εταιρείας από το Ελληνικό Δημόσιο, και την ίδια περίοδο εκδίδεται από τον Α. Τσοχατζόπουλο στο ΥΕΘΑ η φωτογραφική διάταξη ότι οποιαδήποτε προμήθεια του ΥΕΘΑ σε τροχαίο υλικό είναι υποχρεωτικό να γίνεται μέσω της ΕΛΒΟ χωρίς διαγωνισμό, ώστε να στήνουν τις δουλειές τους και να έχουν δυνατότητες για υπερκοστολογήσεις αποφεύγοντας τους ελέγχους;

Το ότι για να εξασφαλιστεί η απόλυτη κυριαρχία τους στην ΕΛΒΟ, χωρίς την παρουσία των «ενοχλητικών» κληρονόμων Λαϊνόπουλου, μπήκε σε εφαρμογή το σχέδιο «αύξησης μετοχικού κεφαλαίου», το οποίο ανακλήθηκε στη συνέχεια αλλά είχαν ήδη συντελεστεί οι συναλλαγές και είχαν εξελιχθεί όλες οι γνωστές και σκανδαλώδεις συμβάσεις παρά τις αρνητικές εισηγήσεις από το ΓΕΣ; Ή μήπως τα εκατομμύρια που χάθηκαν είτε διοχετεύοντας τα έργα στη ΜΕΤΚΑ, είτε με τις υπερκοστολογήσεις μέσω κυπριακών εταιρειών FELMONT, SL, κ.λπ.;

Απλά παραθέτουμε μερικά παραδείγματα συμβάσεων (που κάθε μία από μόνη της είναι ένα ξεχωριστό σκάνδαλο) για να δείτε ότι, παρά τα ιλιγγιώδη ποσά που πέρασαν από την ΕΛΒΟ, τελικά ο Όμιλος Μυτιληναίου με την αποχώρησή του το 2010 άφησε μόνο καμένη γη:

# 101 εκατ. €: 645 οχήματα πολλαπλής χρήσης UNIMOG-Mercedes
# 30 εκατ. €: 224 τζιπ Mercedes & HI UNIMOG-Mercedes
# 150 εκατ. €: 2.480 τζιπ Mercedes
# 13,3 εκατ. €: 24 Πυροσβεστικά οχήματα αεροδρομίων της ΠΑ, τύπου Mercedes
# 17,6 εκατ. €: 113 Πυροσβεστικά οχήματα MAN
# 87 εκατ. €: 90+50 τρόλεϊ MAN
# 9,6 εκατ. €: 54 αστικά λεωφορεία MAN
# 10 εκατ. €: 56 αστικά λεωφορεία MAN
# 22,2 εκατ. €: 48 Οχήματα φορείς μεταφοράς εκτοξευτήρων Patriot
# 50 εκατ. €: 16 Αρματοφορείς Steyr
# 3 εκατ. €: Ανταλλακτικά Steyr
# 10 εκατ. €: Ανταλλακτικά τροχαίου υλικού στο ΥΕΘΑ (2005-2009)
# 30 εκατ. €: Συναρμολόγηση 170 αρμάτων Leopard

Συμβάσεις συνολικού ύψους που ξεπερνάει το μισό δισ. ευρώ διοχετεύονται προς την ΕΛΒΟ του Ομίλου Μυτιληναίου, όπου σε όλες τις περιπτώσεις διαπιστώνονται σκάνδαλα και υπερκοστολογήσεις.

Και το χειρότερο, η ΕΛΒΟ να μην μπορεί να αξιοποιήσει στη συνέχεια την εμπειρία ή την τεχνογνωσία που δήθεν θα λάμβανε από τους ξένους οίκους, για τον πολύ απλό λόγο ότι, αντί να εκτελέσει η ίδια τις εργασίες, τις ανέθετε με υποκατασκευαστικές συμβάσεις κατά κύριο λόγο σε άλλες εταιρείες του Ομίλου Μυτιληναίου.

Χρησιμοποιήθηκε, δηλαδή, η εταιρεία ως εφαλτήριο προκειμένου να εξυπηρετηθούν άδηλα συμφέροντα, απαξιώθηκε η μελλοντική της αξία και στη συνέχεια αφέθηκε στο έλεος του Θεού.

Αλήθεια, θα μάθουμε ποτέ τι έγινε με τις εισαγγελικές έρευνες που είχαν ξεκινήσει σχετικά με όλα αυτά τα σκάνδαλα και πού πήγαν τα χρήματα του ελληνικού λαού, ώστε να αποδοθούν ευθύνες τελικά σε αυτούς που καταλήστεψαν και εγκατέλειψαν την εταιρεία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου