Περιορισμό στις απευθείας αναθέσεις δημόσιων έργων επιχειρεί να βάλει
τροπολογία, που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο «ρύθμιση λειτουργίας της
ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες
διατάξεις», ξεκαθαρίζοντας ότι θα γίνονται μόνο στις περιπτώσεις που η
σύμβαση χαρακτηρίζεται «απόρρητη» και όταν πρόκειται για «συμπληρωματικό
έργο».
Ειδικότερα, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας,
«ορίζεται ότι η απευθείας ανάθεση ή ο διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου
αριθμού προσκαλουμένων εργοληπτικών επιχειρήσεων γίνεται μόνο στις
περιπτώσεις που η σύμβαση είναι απόρρητη... ή όταν συντρέχουν οι
προϋποθέσεις των άρθρων… που αφορούν στη σύναψη συμβάσεων
συμπληρωματικών εργασιών…».
Συγκεκριμένα, η απευθείας ανάθεση ή ο διαγωνισμός μεταξύ
περιορισμένου αριθμού προσκαλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων θα
επιτρέπονται μόνο:
- Για απόρρητες συμβάσεις ή συμβάσεις που απαιτούν ιδιαίτερα μέτρα ασφάλειας
- Για συμβάσεις εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών που δεν
περιλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση, κρίνονται όμως αναγκαίες υπο τις
οριζόμενες προϋποθέσεις
- Για τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων έργων με διαπραγμάτευση με ή χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού
Να σημειωθεί ότι με το ισχύον καθεστώς, η αναθέτουσα αρχή είχε την
δυνατότητα να αναθέσει απευθείας -χωρίς διαγωνισμό- έργα όταν ο
προϋπολογισμός τους δεν ξεπερνούσε τα 45.000 ευρώ. Με τον τρόπο αυτό,
πάγια τακτική κυρίως των ΟΤΑ , αλλά και των υπουργείων, ήταν να «σπάνε»
τα έργα μεγάλου μπάτζετ σε αυτοτελή «υποέργα» , ώστε να μην τους πιάνει
το όριο πάνω από το οποίο απαιτείται διαγωνισμός και να μοιράζουν τις
δουλειές με αδιαφανή τρόπο.
Επιπροσθέτως, με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα επέκτασης στην
ΕΥΔΑΠ, προκειμένου να αναλάβει δραστηριότητες ύδρευσης και αποχέτευσης
και εκτός Αττικής μέσω των θυγατρικών της. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία
σχεδιάζει μονάδες αφαλάτωσης σε νησιά του Αιγαίου.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου