Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Εδώ Σχολείο !!!!


Με ενδιαφέρον διαβάζουμε τις  απόψεις των Δημάρχων για τις συνενώσεις των σχολείων της περιοχής  τους.  Όλες κινούνται στη ίδια «ιδεογραφία»  της δεκαετίας του ΄80. Μην κλείσουν τα σχολεία από τα χωριά τους. Στο ίδιο μήκος κύματος οι Βουλευτές. Δυστυχώς διακρίνουμε αντιλήψεις που θυμίζουν κάτι από τα παλιά σαν ναφθαλίνη . Επαναστατικά ανακοινώσεις που περιέχουν αντικρουόμενα μηνύματα. Οι Δήμαρχοι βγάζουν ανακοινώσεις  μόνο και μόνο να ικανοποιήσουν ένα φοβικό ακροατήριο,   χωρίς να γνωρίζουν τις συνέπειες της πράξεις τους. π.χ.
«Θα αντιταχθούμε δυναμικά σε οποιαδήποτε αλλαγή επιχειρηθεί στις σχολικές μονάδες ,σε κάθε μεθόδευση που θα συντελέσει στην υποβάθμισή τους και θα είμαστε αλληλέγγυοι με τις τοπικές κοινωνίες.» Sic
“ιδιαίτερα Σχολείων της επαρχίας που αποτελούν ζωντανό κύτταρο πολιτισμού, με τη δική τους το κάθε ένα ξεχωριστή ιστορία και τις ιδιαίτερες σχέσεις και δεσμούς με την τοπική κοινωνία.” Sic

Το θέμα της εκπαίδευσης  σήμερα είναι πολύ σοβαρά για να είναι επικοινωνιακό. Σε αυτά τα θέματα χρειάζεται να προηγηθεί μελέτη να δούμε ποια είναι τα εισαγόμενα  της συζήτησης και να αξιολογηθούν,  να εκτιμηθούν και να καταλήξουμε στο ισοζύγιο «πλεονεκτήματα – μειονέκτημα» των μεγάλων σχολείων.
Μερικά από ζητήματα προς συζήτηση μπορεί να είναι:
Μπορεί να γίνει μάθημα σε ένα σχολείο 18 μαθητών με δύο-τρεις δασκάλους ανά  δύο ή τρεις τάξεις ; Οι μαθητές πότε μπορούν να έχουν ποιοτικότερη εκπαίδευση;
Μπορούν τα σχολεία αυτά να έχουν μαθήματα ξένων γλωσσών, πληροφορικής, Μουσικής;
Είναι αρνητικό ένα παιδί να βρίσκεται σε ποιο μεγάλες κοινωνικές ομάδες ναι ή όχι; Θα το βοηθήσουν στην μετέπειτα ζωή του ναι ή όχι ;
Θα το βοηθήσει να γνωρίσει την κοινωνία έξω από το χωριό του ναι ή όχι.
Θα εξασφαλίσει η πολιτεία την ασφαλή μετάβαση των παιδιών αυτών στα νέα κέντρα;
Ως Δήμοι θα κάνουμε ότι μπορούμε, ώστε τα παιδιά να δεχθούν την αλλαγή αυτή με τις λιγότερες  επιπτώσεις;
Ως Δήμοι θα προτείνουμε την σωστή χωροταξία των νέων σχολικών μονάδων ξεπερνώντας τοπικές αγκυλώσεις;
Ως Δήμοι θα κάνουμε ότι μπορούμε να αναστείλουμε τις ανησυχίες των γονέων ότι δεν είναι ανάγκη να μετακινηθούν σε μεγάλες πόλεις;
Αν λοιπόν δε δούμε το θέμα σφαιρικά, και επιμείνουμε στην άρνηση και δεν διαπραγματευτούμε με λογικά επιχειρήματα θα έχουμε δύο ενδεχόμενα:
ή δε θα γίνει καμία συνένωση αφήνοντας κάποια παιδιά σε μειονεκτική θέση (σε επίπεδο εμπειριών και γνώσεων)
ή οι συνενώσεις θα μας επιβληθούν (τώρα ή αργότερα) χωρίς εμείς να έχουμε λόγο στο σχεδιασμό τους.  

Αντί οι Δήμαρχοι να λεονταρίζουν προτείνετε  να κάτσουν και μελετήσουν το κάθε σχολείο κατά περίπτωση και θα προτείνει τελικά ένα συνολικό σχέδιο.

Η διαπραγμάτευση δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει μόνο τον αριθμό των σχολείων Στόχος του σχεδιασμού είναι οι μαθητές να έχουν ποιοτικότερη εκπαιδευτική διαδικασία και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση που θα συνενωθούν αλλά –κυρίως- τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των μεγάλων σχολείων που θα παραμείνουν.

Αν διαπιστώσουμε ότι η πρόθεση της κεντρικής κυβέρνησης είναι να στριμωχτούν τα παιδιά σε υποβαθμισμένα σχολεία, να μετακινούνται χωρίς ασφάλεια,  τότε, φυσικά, οφείλουμε να το καταγγείλουμε και να αρνηθούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου