Μία
πολύ σοβαρή πρόταση κατατέθηκε για το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου
Χαλκιδέων από το Θοδωρή Γιαννούκο, Πρόεδρο της Δημοτικής ενότητας Χαλκίδας, η
οποία αναφέρεται στην θαλάσσια συγκοινωνία και η οποία μπορεί να δώσει
σημαντική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης συνδέοντας τις νέες
δημοτικές ενότητες (Ανθηδώνα, Ληλάντιο, Αυλίδα) με το Κέντρο του νέου Δήμου.
Το
ίδιο έχω υποστηρίξει σε παρεμβάσεις μου,
κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων του
Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, τονίζοντας ότι η δυσκολία
συγκοινωνίας μεταξύ των περιοχών των περιφερειακών ενοτήτων εμποδίζει την
ανάπτυξη της περιφερειακής συνείδησης.
Το
μεγάλο μήκος ακτών τόσο του Δήμου Χαλκιδέων όσο και της Περιφέρειας Στερεάς
Ελλάδας δίνουν την δυνατότητα για ευρεία και αποτελεσματική ανάπτυξη του συγκεκριμένου
τρόπου μεταφορών. Αν συνδυαστούν,
μάλιστα, με τις τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές της Μαγνησίας και των Βόρειων
Σποράδων μπορούν ν’ αποτελέσουν σοβαρό μοχλό ανάπτυξης του τουριστικού
προϊόντος των περιοχών μας και ειδικά της Εύβοιας.
Σύμφωνα
με την κείμενη νομοθεσία, Θαλάσσιο ταξί μπορεί να θεωρηθεί οποιοδήποτε σκάφος
πάνω από έξι μέτρα το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη των είκοσι κόμβων
και έχει ολική χωρητικότητα άνω των πέντε κόρων (περίπου οκτώ επιβάτες). Οι άδειες χορηγούνται από τις λιμενικές αρχές και
κοστίζουν ελάχιστα. Απαλλάσσονται από Φ.Π.Α. καθώς εξομοιώνονται με την
εμπορική ναυσιπλοΐα ανοικτής θαλάσσης, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του 2008 του
Υπουργείου Οικονομικών. Από τον ίδιο φόρο απαλλάσσεται η αγορά και η κατασκευή
τους.
Σχεδόν
όλα τα νησιά της Ελλάδας και πολλές τουριστικές περιοχές χρησιμοποιούν
επιτυχημένα τα θαλάσσια ταξί, με κορυφαίο παράδειγμα τις Σπέτσες όπου
λειτουργούν συνεχόμενα για πάνω από είκοσι πέντε χρόνια.
Οι
Δημοτικές και Περιφερειακές αρχές οφείλουν ν’ αναγνωρίσουν και ν’ αξιοποιήσουν
την δυναμική της θαλάσσιας συγκοινωνίας
τόσο για την αποτελεσματικότερη κάλυψη των τοπικών αναγκών μεταφοράς όσο και
για την ευκολότερη προσέλκυση νέων επισκεπτών, δίνοντας υπεραξία στο τουριστικό
προϊόν τους.
Με
το χαμηλό επενδυτικό κόστος τους και με λογικά κόμιστρα οι θαλάσσιες
συγκοινωνίες μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, ανοίγοντας νέα
πεδία ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας.
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΚΑΒΑΛΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου