Με έντονο τρόπο αντέδρασαν οι
υπουργοί – και μάλιστα διακομματικά – στο ενδεχόμενο να υπάρξουν και
άλλες δέκα με είκοσι χιλιάδες απολύσεις ή εφεδρείες στο Δημόσιο τομέα.
Το ενδεχόμενο ανέφερε ο υπουργός
Διοικητικής μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας ο οποίος διευκρίνισε ότι δεν
έχει τεθεί ακόμη από την τρόικα. Ωστόσο τόνισε πως εφόσον ζητηθεί «δεν
υπάρχει άλλη δεξαμενή» για 10.000 ακόμη άτομα σε εργασιακή εφεδρεία, ως εκ τούτου είναι πιθανόν να πάμε σε απ’ ευθείας απολύσεις πλέον.
Πολλοί υπουργοί, όπως οι Ανδρέας
Λοβέρδος, Άννα Διαμαντοπούλου, Μιλτιάδης Παπαιωάννου, Μάκης Βορίδης αλλά
και οι Δημήτρης Αβραμόπουλος και Σταύρος Δήμας εξέφρασαν ζωηρές επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του μέτρου με ορισμένους να κάνουν λόγο για «ολέθριες συνέπειες» που έχει επιφέρει.
Μάλιστα οι υπουργοί Άμυνας και Εξωτερικών ζήτησαν να εξαιρεθούν συγκεκριμένες κατηγορίες υπαλλήλων στα υπουργεία τους από την εφεδρεία. «Δεν μπορεί η εφεδρεία να προχωρήσει με οριζόντια μέτρα» είπαν αρκετοί υπουργοί.
Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας αντέδρασε συστήνοντας προς τους κ.κ. Αβραμόπουλο και Δήμα να εφαρμόσουν την αξιολόγηση στα υπουργεία τους. Ενώ και ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος λειτούργησε ως «ασπίδα» στα πυρά που δέχθηκε ο κ. Ρέππας, λέγοντας πως το θέμα της εφεδρείας δεν είναι θέμα μόνο ενός υπουργού, τονίζοντας επίσης πως θα πρέπει να λειτουργήσουν οι επιτροπές αξιολόγησης υπαλλήλων ανά υπουργείο.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παντελής Καψής σε συνομιλία με δημοσιογράφους κράτησε χαμηλούς τόνους, λέγοντας πως το θέμα της εφεδρείας είναι ακόμη ανοικτό και πως δεν είναι ακόμη σαφές αν η τρόικα επιμένει σε 20.000 απολύσεις. Επεσήμανε μάλιστα, όπως το έκανε και ο υφυπουργός Ντίνος Ρόβλιας, ότι με το 1 προς 5 στις απολύσεις στο Δημόσιο, με την εφεδρεία και τις συνταξιοδοτήσεις, μέχρι το 2015 θα έχουν αποχωρήσει συνολικά 150 χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι. «Θα γίνει συνεννόηση με την τρόικα να δούμε αν θα φτάσουμε εκεί» είπε ο κ. Καψής.
Ο αντιπρόδρος της κυβέρνησης στην παρέμβαση του διευκρίνισε επίσης ότι με την τρόικα έχει κάνει «προκαταρκτική συζήτηση» για μεταρρυθμίσεις και διαρθρωτικές αλλαγές αλλά όχι για συγκεκριμένα μέτρα.
Στο σημείο αυτό ο Πρωθυπουργός Λουκάς
Παπαδήμος επεσήμανε ότι είναι αναγκαίο όλες οι διαρθρωτικές αλλαγές να
έχουν περάσει μέσα στις επόμενες 3 εβδομάδες και πάντως το αργότερο μέχρι 15-20 Ιανουαρίου που θα επιστρέψει η τρόικα στην Αθήνα. Στο πλαίσιο της επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου έχει ορίσει άλλα δύο (!) υπουργικά μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.
Τέλος, στο υπουργικό ο κ. Βενιζέλος έφερε πράξη νομοθετικού περιεχομένου η οποία- μεταξύ άλλων- ορίζει ότι επεκτείνεται για 1 χρόνο ακόμη η αναστολή πλειστηριασμών για χρέη.
Τι προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του Βενιζέλου
Τα μέτρα που εγκρίθηκαν από το υπουργικό συμβούλιο, και θα κατατεθούν με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου εντός των ημερών στη Βουλή προς κύρωση, περιλαμβάνουν τα εξής:
- Παρατείνεται για ένα έτος η ισχύς της απαγόρευσης των πλειστηριασμών
από τα πιστωτικά ιδρύματα, προκειμένου να προστατευθούν, ενόψει της
συνεχιζόμενης κρίσης και ύφεσης της οικονομίας, οι δανειολήπτες που δεν
δύνανται να αντιμετωπίσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις,
- Διευκρινίζονται τα θέματα που αφορούν την εφαρμογή του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (Ε. Ε. Τ. Η. Δ. Ε.) του ν. 4021/2011 και να προστατευθούν οι πολίτες για τους οποίους συντρέχουν ειδικοί λόγοι υγείας ή οι πολίτες που διαβιούν υπό μειονεκτικές κοινωνικά συνθήκες,
- Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την αυτοδίκαιη απόλυση των
πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων καθώς και των υπαλλήλων των ΝΠΔΔ και των
ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, που συμπληρώνουν 35 έτη υπηρεσίας και το 55ο έτος
της ηλικίας τους και υπάγονται στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου.
- Συμπληρώνονται άμεσα οι διατάξεις
των παρ. 3, 4 και 7 του άρθρου 34 του ν. 4024/2011, σχετικά με τη θέση
σε εφεδρεία των εργαζομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου
χρόνου.
- Αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα στην εκτέλεση
του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ν. 2362/1995) και να διασφαλισθεί
η ομαλή εκτέλεσή του, χωρίς υπέρβαση του ορίου των ετήσιων συνολικών
πιστώσεων του Π. Δ. Ε., καθώς από την πορεία του εξαρτάται και η
απορρόφηση πόρων από την Ε. Ε..
- Διασφαλίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη καταβολή των αποδοχών,
τόσο στο μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
προσωπικό που υπηρετεί στις Περιφέρειες, όσο επίσης και στο αντίστοιχο
προσωπικό που μετατάχθηκε σε Δήμους, με την δαπάνη αυτή να βαρύνει υπό
όρους τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
- Υπάρχει πρόβλεψη για τήρηση των απαραίτητων βιβλίων και στοιχείων
των φορολογουμένων και μετά την 1.1.2012 που ορίζεται στη διάταξη της
περίπτωσης α΄ της παραγράφου 5 του ν. 3888/2010 (Α΄ 175), μέχρι την
ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας ενσωμάτωσης των αναγκαίων
διατάξεων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων στις διατάξεις της Φορολογίας
Εισοδήματος, (ν. 2238/1994) ή σε άλλο φορολογικό νόμο,
- Παρατείνεται η ισχύς για ένα έτος του ισχύοντος καθεστώτος σχετικά με τις δαπάνες λειτουργίας της ΕΛ. ΣΤΑΤ.,
- Θεσπίζεται άμεσα η δυνατότητα, σε επείγουσες περιπτώσεις μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων πιστωτικών
ιδρυμάτων προς άλλα πιστωτικά ιδρύματα, οι σχετικές διαδικασίες
(υποβολή προσφορών, καθορισμός του ανταλλάγματος και μεταβίβαση) να
χωρούν με βάση προσωρινή αποτίμηση από την Τράπεζα της Ελλάδος.
- Αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά το στάδιο της πρώτης λειτουργίας
του νέου φορέα ΕΟΠΥΥ, για τη διασφάλιση της συνέχειας των παροχών
ασθένειας προς τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους των κλάδων ασθένειας
ΙΚΑ ΕΤΑΜ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΟΠΑΔ., της ομαλής καταβολής των αποδοχών του
συνόλου του προσωπικού που μεταφέρεται στον ΕΟΠΥΥ, καθώς και της
ιατρικής περίθαλψης των ασφαλισμένων στους κλάδους ασθένειας του ΟΑΕΕ
και του ΟΠΑΔ.
- Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν απαιτήσεις ασφαλιστικών φορέων έναντι των φαρμακευτικών εταιρειών
ή κατόχων αδείας κυκλοφορίας (ΚΑΚ) φαρμακευτικών σκευασμάτων, με
συμψηφιστική εξόφληση απαιτήσεων και υποχρεώσεων μεταξύ Φορέων
Κοινωνικής Ασφάλισης, δημόσιων νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας
και φαρμακευτικών εταιρειών,
- Ρυθμίζονται περαιτέρω θέματα της απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου,
που αφενός αποσκοπούν στην καλύτερη ρύθμιση της αγοράς με τη θέσπιση
ευρύτερων κανόνων εύρυθμης λειτουργίας και αφετέρου επιδιώκεται η
ταχύτερη και αποτελεσματικότερη υλοποίηση της διαδικασίας
αποκρατικοποίησης της εταιρίας ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΕΡΙΟΥ Α. Ε., με σκοπό
τη μεγιστοποίηση του οφέλους για το Δημόσιο κατά τον πλέον συμφέροντα
για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας τρόπο.
ΠΗΓΗ: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου