Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Πανελλαδικές εξετάσεις: Οδηγίες προς ναυτιλομένους

Τις τελευταίες οδηγίες προς τους συμμετέχοντες των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2013 έδωσε το υπουργείο Παιδείας.
Η πλήρης εγκύκλιος με τις οδηγίες, "εφ' όλης της ύλης", όπως ονομάζεται, αφορά, φυσικά, και τους καθηγητές και διευθυντές των σχολείων.


Όπως είναι γνωστό, η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις έχει πια ξεκινήσει, καθώς εκείνες θα εκκινήσουν στις 17 Μαΐου 2013. Στις εξετάσεις εισαγωγής στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της τρίτης βαθμίδας της χώρας μας θα συμμετάσχουν φέτος περίπου 100.000 υποψήφιοι.

Από τη Δευτέρα 14 Απριλίου, μέχρι και την Παρασκευή 26 Απριλίου, πρέπει να δημιουργήσουν όλοι οι μαθητές που θα συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, τον προσωπικό αριθμό ασφαλείας τους, με τον οποίο και θα καταθέσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία.

Διαδικασία υποβολής υποψηφιότητας

Ταυτόχρονα, οι υποψήφιοι φοιτητές καλούνται να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και οι υποψήφιοι που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες (εάν δηλαδή είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι ή ανήκουν σε άλλη ειδική κατηγορία).
Μέχρι την Παρασκευή 26 Απριλίου θα διατίθεται και το Δελτίο Εξεταζόμενου, το οποίο είναι υποχρεωμένοι να παραλάβουν όλοι οι συμμετέχοντες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, εκτός από όσους διαγωνιστούν για τις θέσεις εισακτέων, εκτός εξετάσεων, αλλά με την κατηγορία του 10% επί των θέσεων.
Όπως είναι γνωστό, για τις ειδικές περιπτώσεις των πολύτεκνων, των τρίτεκνων, και των κοινωνικών κριτηρίων καθορίζεται αριθμός επιπλέον θέσεων εισακτέων, χωρίς ηλικιακά όρια, εισοδηματικό κριτήριο και γεωγραφικό περιορισμό.

Τι θα ισχύει για πολύτεκνους - τριτέκνους - ευπαθείς ομάδες

Για την ένταξη σε κάποια ειδική περίπτωση, την ίδια περίοδο από 16-4-2013 ως και 26-4-2013, που όλοι οι υποψήφιοι θα προσέλθουν στο λύκειό τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), όσοι από αυτούς ανήκουν σε κάποια ειδική περίπτωση, θα προσκομίσουν στο λύκειό τους τα απαραίτητα δικαιολογητικά (μαζί με το πρότυπο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ σχετικής αίτησης) και μετά από τον έλεγχο των δικαιολογητικών, θα χαρακτηρίζονται από τον (υπο)διευθυντή ως ειδική περίπτωση (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια). Για τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία, οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν είτε από το λύκειό τους είτε από την ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘΠΑ (www.minedu.gov.gr) στον σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, όπου αναρτώνται όλα τα σχετικά έγγραφα, εγκύκλιοι, υποδείγματα αίτησης και υπεύθυνων δηλώσεων κλπ.

Οδηγίες για τους αποφοίτους γενικών λυκείων

Οι υποψήφιοι τόσο για τη δημιουργία προσωπικού κωδικού ασφαλείας (password), όσο και για την υποβολή και έλεγχο των δικαιολογητικών για υπαγωγή σε κάποια ειδική περίπτωση, απευθύνονται στο Λύκειο, ως εξής :
- Όσοι υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι) υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2013 των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, θα απευθυνθούν στο αντίστοιχο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.
- Όσοι απόφοιτοι-κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης 2011 ή 2012 από ημερήσιο ΓΕΛ ή ημερήσιο ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄) θα υποβάλουν μηχανογραφικό δελτίο για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση, θα απευθυνθούν σε οποιοδήποτε ημερήσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, κατά προτίμηση στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ή εκείνο της αποφοίτησής τους.
- Τέλος, όσοι απόφοιτοι με την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου δήλωσαν υποψηφιότητα για το 90% των θέσεων (με νέα εξέταση), αλλά τελικά δεν προσέλθουν στις πανελλαδικές σε κανένα μάθημα, αμέσως μετά τη λήξη των πανελλαδικών θα προσέλθουν στο λύκειό τους, για να τους επιστραφεί η Βεβαίωση Πρόσβασης. Αν αυτοί οι απόφοιτοι αποφασίσουν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση (το δικαίωμα αυτό έχουν οι κάτοχοι Βεβαίωσης Πρόσβασης ημερήσιων ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ-Β΄ των ετών 2011 ή 2012), θα πρέπει τον Ιούνιο να προσέλθουν πάλι στο λύκειο, προκειμένου να δημιουργήσουν νέο προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) και να χαρακτηριστούν εκ νέου από τον (υπο)διευθυντή ως ειδική περίπτωση (αν ανήκουν σε κάποια ειδική περίπτωση), ακόμα και αν θα το έχουν ήδη κάνει από 16-4-2013 ως και 26-4-2013.

Διαβάστε την πλήρη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας σε συνημμένο έγγραφο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου