Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Ο Θανάσης Χειμάρας για την συνεδρίαση του Επιχειρησιακού Θεσσαλίας-Στ.Ελλάδας

Σχετική ανακοίνωση για την «Συνεδρίαση της 4ης Επιτροπής Παρακολούθησης Επιχειρησιακού Προγράμματος Θεσσαλίας – Στερεάς-Ηπείρου», απέστειλε ο Θανάσης Χειμάρας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η Επιτροπή παρακολούθησης κάθε επιχειρησιακού προγράμματος, σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανονισμούς και τον εφαρμοστικό Νόμο 3614/07, αποτελεί το ανώτατο όργανο, το οποίο είναι υπεύθυνο, για την πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ. Όλες οι κρίσιμες αποφάσεις, που αφορούν τη διαχείριση παρακολούθησης, έλεγχο και τροποποίηση του προγράμματος, πρέπει να τυγχάνουν της έγκρισης της Επιτροπής Παρακολούθησης.
Από την ημερήσια διάταξη της πρόσκλησης προκύπτει, ότι ο ρόλος της Επιτροπής Παρακολούθησης υποβαθμίζεται σε όργανο, που απλά ενημερώνεται, μια φορά κάθε χρόνο και καλείται να επικυρώσει τις ειλημμένες αποφάσεις, των υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Οικονομίας και της Περιφέρειας.
Δεν χρειαζόταν όλη αυτή η βαρύγδουπη εκδήλωση «συνεδρίαση επιτροπής παρακολούθησης επιχειρησιακού προγράμματος Θεσσαλίας-Στερεάς-Ηπείρου».
ΑΡΚΟΥΣΕ και μία συνεδρίαση του περιφερειακού Συμβουλίου κάθε Περιφέρειας.
Επί της ουσίας τώρα :
Ως προς την προγραμματική περίοδο 2007-2013, η ίδια η εισήγηση, αποκαλύπτει τα πενιχρά μέχρι τώρα αποτελέσματα από την εφαρμογή του προγράμματος.
*Στον Άξονα 2 Υποδομές και Υπηρεσίες Προσπελασιμότητας, μεγάλο τμήμα των εντάξεων – συμβάσεων και πληρωμών, προέρχονται από το Γ’ ΠΕΠ.
*Στα προβλήματα που παρουσιάζονται στον εν λόγω Άξονα αναφέρονται οι απαλλοτριώσεις. (Αλήθεια δεν έπρεπε να προηγούνται οι απαλλοτριώσεις των έργων;)
*Στον Άξονα 5 Αειφόρος Ανάπτυξη και ποιότητα ζωής, είναι ο άξονας με τις μεγαλύτερες μεταφορές έργων, είτε γεφυρών, είτε ενταγμένων στο Γ΄ΠΕΠ και μεταφορά στο ΕΣΠΑ (υδρεύσεις – αποχετεύσεις – ΧΑΔΑ).
*Στον τομέα Αστικής και Αγροτικής Αναγέννησης, τα αποτελέσματα όπως προκύπτουν από την εισήγηση είναι ασήμαντα.
*Οι δαπάνες ανέρχονται σε 0,81 εκατ.€ και αναφέρονται κυρίως σε ΣΧΟΟΑΠ και Γ.Π.Σ. που είναι από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο.
*Στα ολοκληρωμένα σχέδια Αστικής Ανάπτυξης, το αποτέλεσμα είναι μηδενικό.
*Μόνο ο τεχνικός σύμβουλος, για το jessica προσλήφθηκε και το Jessica έχει ενταχθεί με 40 εκατ. €.
*Πότε άραγε θα υλοποιηθεί, έστω και μία ενέργειά του;
*Προλαβαίνουμε μέχρι το τέλος της περιόδου ή θα το μεταφέρουμε και αυτό στη  επόμενη περίοδο 2014-2020, κατά τον πολύ γνωστό μας τρόπο;
*Στον Άξονα 8 Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα, η απορρόφηση μιλάει από μόνη της, μόλις 31 χιλιάδες €.*Ας είναι όμως, ίσως μας σώσει η τουριστική προβολή 1,5 εκατ. € που έρχεται!!!
*Μήπως θα ήταν σκόπιμο, τα χρήματα αυτά, να διατεθούν σε πραγματικά έργα τουρισμού, αντί να μοιρασθούν σε συμβούλους με ανύπαρκτο αποτέλεσμα;
Τέλος στον Άξονα 11 Τεχνική Υποστήριξη, είναι ο άξονας με τα «λαμπρότερα» αποτελέσματα.
Πλήθος τεχνικών συμβούλων παρελαύνουν στον κατάλογο των ενταγμένων έργων, με καλές απορροφήσεις και αμφίβολο ή πενιχρό και άχρηστο αντικείμενο.
Αλήθεια, η Υπηρεσία της Διαχειριστικής, δεν μπορεί να υλοποιήσει το έργο της και χρειάζεται τόσους συμβούλους;
Στη σελίδα 7 της εισήγησης και στα 9 έργα, που έχουν χαρακτηρισθεί ως προτεραιότητα.
Τα περισσότερα είναι ενταγμένα πάνω από 2 χρόνια, αλλά και μεταφερόμενα, από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο.
Πιστεύετε αλήθεια, ότι το Ραπταίοι-Ν. Στύρα-Στύρα, καθώς και το έργο κατασκευή οδού Καναβάρο-Θίσβη, θα ολοκληρωθούν στη τρέχουσα προγραμματική περίοδο;
Ως προς την προγραμματική περίοδο 2014-2020 :
Σύμφωνα με την πρώτη εγκύκλιο σχεδιασμού, της πιο πάνω περιόδου, γίνεται μεταξύ άλλων και η κατηγοριοποίηση των ελληνικών Περιφερειών σε τρεις κατηγορίες :
Α.Λιγότερο αναπτυγμένες
Β.Μεταβατικής στήριξης
Γ.Περισσότερο αναπτυγμένες.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας μαζί με τη Δυτική Μακεδονία, τα Ιόνια Νησιά, την Πελοπόννησο, το Βόρειο Αιγαίο και την Κρήτη κατατάσσεται στη Β’ κατηγορία.
Η κατηγοριοποίηση έγινε βάση του ΑΕΠ κάθε περιφέρειας για τα έτη 2007, 2008 και 2009 και πολύ πριν η κρίση, γίνει αισθητή και στη χώρα μας.
Η Στερεά Ελλάδας με ποσοστό 85,9% κατατάχθηκε στις περιφέρειες μεταβατικής στήριξης.
Η κατάταξη αυτή, σύμφωνα με επίσημες τοποθετήσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης, συνεπάγεται μείωση των διαθέσιμων πόρων τουλάχιστον κατά 40% σε σχέση με την τρέχουσα περίοδο.
Επίσης από τους πόρους, που θα διατεθούν για τις περιφέρειες μεταβατικής στήριξης, 40% αυτών, θα διατεθούν για δράσεις ΕΚΤ (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).
Πως επομένως, με μειωμένο προϋπολογισμό, θα υλοποιηθούν έργα υποδομών, ανταγωνιστικότητας, περιβάλλοντος, εκπαίδευσης, υγείας κ.λ.π.;
Αν δε, μεταφερθούν και έργα από την τρέχουσα περίοδο, που δεν θα ολοκληρωθούν, στην επόμενη, τότε μικραίνουν ακόμη περισσότερο οι διατεθειμένοι πόροι.
Δεν θα μπορούσε άραγε σε συνεργασία με τις άλλες Περιφέρειες μεταβατικής στήριξης και το Υπουργείο Ανάπτυξης, να τεθεί θέμα επαναδιαπραγμάτευσης των ετών που τέθηκαν ως βάση σύμφωνα με το ΑΕΠ και να ληφθούν υπόψη έτη πιο κοντά στην κρίση;
Τέλος μέχρι σήμερα, καμία ενημέρωση και πρωτοβουλία δεν ελήφθη από μέρους της περιφέρειας, για την πορεία διαβούλευσης της νέας περιόδου.
Ή μάλλον για να είμαι δίκαιος, κάποιες τυπικές πρωτοβουλίες πάρθηκαν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση.
Πιθανά κατόπιν εορτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου