Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

O Δήμος Χαλκιδέων εγκατέστησε σύστημα διαχείρισης του στόλου βαρέων οχημάτων



Την κίνηση των δρομολογίων-γραμμών αποκομιδής απορριμμάτων  επιθεώρησε ο Δήμαρχος Θανάσης Ζεμπίλης, σε αιφνιδιαστική επίσκεψή του στο Εργοτάξιο, στη 1 μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής,13ης Σεπτεμβρίου.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Στην πράξη, ο Δήμαρχος (με τη συνοδεία του εντεταλμένου για θέματα Καθαριότητας δημοτικού συμβούλου, Σωκράτη Σκλιά και παρουσία του προϊσταμένου του Τμήματος Τροχαίου Υλικού & Μηχανημάτων, Γιάννη Κοραή) εγκαινίασε -μετά το δοκιμαστικό στάδιο των πρώτων δύο ημερών- τη λειτουργία του εγκατεστηθέντος συστήματος διαχείρισης του στόλου των βαρέων οχημάτων του Δήμου Χαλκιδέων.
Συγκεκριμένα, 50 βαρέα οχήματα του Δήμου (απορριμματοφόρα της καθαριότητας και φορτηγά και μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για εργασίες από τεχνίτες, ηλεκτρολόγους, κηπουρούς κλπ) διασυνδέθηκαν με το -μοναδικό αναγνωρισμένο πρότυπο- ψηφιακό επίγειο Συγκαναλικό Σύστημα Ραδιοεπικοινωνιών TETRA (TErrestrial Trunked Radio).
ΤΟ «ΠΩΣ» ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Από τους ασύρματους αισθητήρες στις τερματικές συσκευές (αυτοτροφοδοτούμενες από τη μπαταρία τους), που βρίσκονται στα 50 βαρέα οχήματα, μέσω δορυφορικού συστήματος εντοπισμού GPS (Global Positioning System), μεταδίδονται από απόσταση και καταγράφονται, με ασφάλεια και ακρίβεια, σε πραγματικό χρόνο, σε κεντρικό υπολογιστή, στοιχεία των παραμέτρων της κίνησης των οχημάτων, όπως: ο εντοπισμός της θέσης τους στη διάρκεια της κίνησής τους, η είσοδος ή η έξοδος από το προκαθορισμένο δρομολόγιο, οι όποιες στάσεις, το άνοιγμα των θυρών, η ταχύτητα κίνησής τους, η θερμοκρασία του οχήματος, η τήρηση του ωραρίου των μετακινήσεων και η εκτέλεση των καθημερινών εργασιών.
Παράλληλα, από τις τερματικές αυτές συσκευές και τους διασυνδεμένους φορητούς πομποδέκτες που έχουν 11 επόπτες εργασίας, είναι δυνατή και καταγράφεται από το σύστημα και η κάθε φωνητική επικοινωνία μεταξύ των οδηγών των οχημάτων, των εποπτών και του κεντρικού διαχειριστή του συστήματος.
Σημειώνεται ότι, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα μπορούν να είναι διαθέσιμες και άλλες παράμετροι της κίνησης των οχημάτων, όπως: η κατανάλωση και η στάθμη των καυσίμων καθώς και ο έλεγχος ανεφοδιασμού, η αυτόματη ταυτοποίηση των χρησιμοποιούμενων κάδων, το βάρος των απορριμμάτων ανά χρονική περίοδο και γεωγραφικό σημείο κ.α.
ΤΟ «ΠΩΣ» ΑΞΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ
Τα στοιχεία που μεταδίδονται και καταγράφονται στον κεντρικό υπολογιστή του συστήματος (καθώς και στις οθόνες που έχουν διατεθεί στον Δήμαρχο και στον δημοτικό σύμβουλο πολιτικό , είναι άμεσα και αναλυτικά διαθέσιμα. Με τον συντονιστή-διαχειριστή του συστήματος, να μπορεί να έχει φωνητική επικοινωνία είτε με τον οδηγό του οχήματος είτε με τον αρμόδιο επόπτη και να προβαίνει στις απαραίτητες οδηγίες.
Βεβαίως, τα στοιχεία αυτά αποθηκεύονται και σε βάση δεδομένων, κατά τρόπο που επιτρέπει την αναλυτική αξιολόγησή τους και τη διαχείρισή τους στο πλαίσιο της βελτίωσης της επιχειρησιακής λειτουργίας του Δήμου.
Συγκεκριμένα, η αξιοποίηση των δεδομένων του συστήματος, μπορεί να οδηγήσει στον καλύτερο προγραμματισμό των δρομολογίων, τη μείωση του λειτουργικού κόστους, τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και την τεκμηριωμένη απάντηση σε τυχόν παράπονά τους καθώς και πλήθος άλλων χρήσιμων ευκολιών.
Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟ «ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ»
Η σύγκριση με τα πρότερα ισχύοντα, είναι καταλυτική ως προς την υπεροχή της κατάστασης που διαμορφώνεται από την εγκατάσταση του συστήματος TETRA.
Μέχρι σήμερα, ο σχετικός έλεγχος της κίνησης των οχημάτων πραγματοποιείτο μέσω των ταχογράφων που παραδίδονταν κάθε μήνα στο Γραφείο Δημάρχου. Διαδικασία που δεν γινόταν σε πραγματικό χρόνο αλλά εκ των υστέρων και δεν μπορούσε να εξετάσει παρά λίγες παραμέτρους της κίνησης των οχημάτων οπότε, δεν ήταν δυνατόν να προσφέρει πλήρη βάση αξιολόγησης και διαχείρισης βελτιωτικών παρεμβάσεων. 
Μέχρι σήμερα, στη διάρκεια των δρομολογίων και των εργασιών, για τη μεταξύ τους συνεννόηση χρησιμοποιούνταν τα κινητά τηλέφωνα των εργαζομένων, οι οποίοι πολλές φορές είτε δεν είχαν μονάδες είτε απέφευγαν το κόστος της κλήσης, με αποτέλεσμα η μεταξύ εργοταξίου, εποπτών και εργαζομένων συνεννόηση να είναι σε μεγάλο βαθμό ελλειμματική και να προκαλεί μπερδέματα και καθυστερήσεις.
Αυτό που πλέον έχει μεταβάλλει την πραγματικότητα της καθημερινότητας σε ότι αφορά στην επιχειρησιακή λειτουργία του στόλου των βαρέων οχημάτων του Δήμου, είναι η δυνατότητα ενδοεπικοινωνίας και συνεννόησης σε πραγματικό χρόνο και άμεσου συντονισμού και παρέμβασης.
Δυνατότητα που ελέγχει το «τι», «ποιος», «που», «πότε» και «για πόσο» της κάθε εξωτερικής εργασίας ενώ ταυτόχρονα, βελτιώνει τη διαδοχικότητα (π.χ. μετά την αποκομιδή των απορριμμάτων ακολουθεί η πλύση του κάδου, χωρίς απώλεια χρόνου και μπερδέματα) και την ταχύτητα αντίδρασης (π.χ. με ενημέρωση είτε από τον επόπτη είτε από τον οδηγό απορριμματοφόρου για τον εντοπισμό ογκωδών απορριμμάτων, η αποκομιδή τους γίνεται πάραυτα και όχι την επομένη) σ’ αυτές τις εργασίες.
ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
Πέραν όμως του ελέγχου της αποδοτικότητας της εργασίας, η εγκατάσταση του συστήματος TETRA παρέχει και ασφάλεια για τους εργαζόμενους από κάποιο ατύχημα ή αδιαθεσία. Ήδη, τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του συστήματος, υπήρξε συμβάν με οδηγό οχήματος που πρόλαβε να ενημερώσει και έτσι αντιμετωπίστηκε άμεσα το πρόβλημα αδιαθεσίας του χωρίς να μείνει μόνος και να περάσει χρόνος έως ότου παρασχεθεί βοήθεια.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Κατά την παρουσία του στο Εργοτάξιο, στο κέντρο επιχειρήσεων του συστήματος, ο Δήμαρχος, μέσω του καναλιού ενδοεπικοινωνίας, έστειλε μήνυμα στους οδηγούς και τα πληρώματα της νυκτερινής βάρδιας της καθαριότητας: 
«Tο πρόγραμμα TETRA μας βοηθάει για την προσωπική σας ασφάλεια και για το συντονισμό και τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους συμπολίτες μας. Είμαι υπερήφανος για όλους σας.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου