Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

ΖΕΜΠΙΛΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ: «Η σαρωτική αύξηση των διοδίων πλήττει επισκεψιμότητα και οικονομία της περιοχής Χαλκίδας»



Στη σημερινή (Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου) συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, παρουσία εκπροσώπων φορέων, στη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου περί «κύρωσης των συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων» συμμετείχε ο Δήμαρχος Χαλκιδέων Θανάσης Ζεμπίλης, ως μέλος της Αντιπροσωπείας (μαζί με τους Δημάρχους Κηφισιάς Νικ. Χιωτάκη, Διονύσου Γιανν. Καλαφατέλη, Ωρωπού Γιανν. Οικονομάκο και Μεγαρέων Γιανν. Μαρινάκη) της Κεντρικής ΄Ενωσης Δήμων Ελλάδας.

Στη σύνθεση της Επιτροπής μετείχε ο Βουλευτής Εύβοιας Βαγγέλης Αποστόλου ενώ στη συνεδρίαση παρέστη ο Βουλευτής Εύβοιας Δημήτρης Αναγνωστάκης και αντιπροσωπεία της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, από τους Γιανν. Σγουρό και Απ. Κατσιφάρα.
Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΖΕΜΠΙΛΗ
Κατά την παρέμβασή του, ο Δήμαρχος σημείωσε:
«Ο Δήμος Χαλκιδέων, με πληθυσμό άνω των 100.000 μόνιμων κατοίκων, παρ’ ότι διοικητικά υπάγεται στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, στην πράξη αποτελεί προάστιο της Αθήνας και έχει σημαντικό βαθμό εξάρτησης από την ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας. Μεγάλος αριθμός μονίμων κατοίκων του Δήμου μας εργάζονται στην Αθήνα και την ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής, με αποτέλεσμα την καθημερινή μετακίνηση τους  ενώ αντίστροφα, οι επισκέψεις των Αθηναίων στο Δήμο μας και την υπόλοιπη Εύβοια, τονώνουν την οικονομία της περιοχής μας. 
Μια οικονομία που έχει ισοπεδωθεί από το σαρωτικό κύμα της αποβιομηχάνισης και των λουκέτων στο εμπόριο, με το ύψος της ανεργίας δυσθεώρητο, την πορεία φτωχοποίησης του πληθυσμού να μην έχει φρένο και το φαύλο κύκλο μιας πρωτόγνωρης ύφεσης συνεχώς να ανατροφοδοτείται. Με ενδεικτική της κατάστασης τη δημόσια παραδοχή του Υπουργού Εργασίας κ. Βρούτση ότι «παντού υπάρχει ύφεση και αποβιομηχάνιση αλλά στην περιοχή της Χαλκίδας το φαινόμενο είναι μοναδικό και πρωτοφανές σε διαστάσεις».  
 Σήμερα τυχαίνει να πραγματοποιείται στο Υπουργείο Εργασίας, υπό τον υφυπουργό κ. Γκεκέρογλου, η τριμερής συνάντηση για τη Shelman. Οι άνεργοι της Shelman που θα ταξιδέψουν σήμερα στην Αθήνα και θα επιστρέψουν στη Χαλκίδα με επιβατηγό αυτοκίνητο, θα πληρώσουν για διόδια 4,20 ευρώ στον Σταθμό Αφιδνών. Με τις νέες προβλέψεις του συζητούμενου νομοσχεδίου, εξ αιτίας τόσο της αύξησης των διοδίων στον Σταθμό Αφιδνών (από 4,20 σε 6,70 ευρώ) όσο και της εγκατάστασης νέου Σταθμού στο δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας (στον οποίο επιβάλλεται η υψηλότερη τιμή των 0,067 ευρώ ανά χιλιόμετρο και συνολικό κόστος 1,50 ευρώ) θα χρειαζόταν να καταβάλουν για διόδια 8,20 ευρώ!...
Μιλάμε για σαρωτική συνδυαστική αύξηση στο κόστος των διοδίων για τη μετακίνηση Χαλκίδα – Αθήνα με επιστροφή. Ούτε 30% που θα ήταν εάν επιβαλόταν μόνο η εγκατάσταση του νέου Σταθμού στο δρόμο Σχηματαρίου – Χαλκίδας, ούτε καν 60% που θα ήταν εάν επιβαλόταν μόνο η αύξηση των διοδίων στον Σταθμό Αφιδνών. Αλλά πρόκειται για αύξηση περίπου 100%, για την ακρίβεια κατά 95%!!!
Εξέλιξη ιδιαίτερα επιβαρυντική αφού πλήττει την επισκεψιμότητα και κατ’ επέκταση την τοπική οικονομία της Χαλκίδας και της υπόλοιπης Εύβοιας, μιας και οι επισκέπτες που με τα ήδη υπάρχοντα διόδια πληρώνουν υπερδιπλάσια σε σχέση με τους διερχόμενους των άλλων περιοχών προς την Κεντρική Ελλάδα, με τα νέα διόδια θα πληρώνουν ακόμη περισσότερα για το πέρασμά τους στη Χαλκίδα και την υπόλοιπη Εύβοια.
Και μπορεί να αναφέρθηκε ενωρίτερα ότι τόσο οι αυξήσεις στα ήδη υφιστάμενα διόδια όσο και η εγκατάσταση νέων Σταθμών τους, αποτελούν προβλέψεις των συμβάσεων που είχαν υπογραφεί το 2007, όμως: Όταν αναπροσαρμόστηκαν στο σύνολό τους αυτές οι συμβάσεις ως προς τα χρηματοοικονομικά τους, δεν μπορούσε να αναπροσαρμοστούν και αυτές οι προβλέψεις; Και όταν έστω υλοποιείται η πρόβλεψη για εγκατάσταση νέου μετωπικού Σταθμού διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου – Χαλκίδας, γιατί επιλέγεται η τιμολόγηση με την ανώτερη επιτρεπόμενη χρέωση των 0,067 ευρώ ανά χιλιόμετρο; Ίσως επειδή όλες οι μεταβολές έγιναν προς όφελος των κατασκευαστικών συμφερόντων. Και με μετακύληση της χρηματοδότησής τους στους πολίτες. Χωρίς καν να εκτιμηθεί η χαώδης διαφορά της οικονομικής κατάστασης του 2007 με τη σημερινή (όταν πάντως εκτιμήθηκε και συνεκτιμήθηκε για τα χρηματοδοτικά κενά, τη μείωση των διελεύσεων και την αντίστοιχη μείωση εσόδων των κατασκευαστικών κοινοπραξιών)…»   
Απευθυνόμενος στο σημείο αυτό προσωπικά στον παρόντα Υπουργό Υποδομών – Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοίδη, με αφορμή απάντησή του σε ερώτηση βουλευτή του Νομού με την οποία πρότεινε ως εναλλακτική τη δυνατότητα χρησιμοποίησης του παλαιού δρόμου Σχηματαρίου – Χαλκίδας, ο Δήμαρχος σημείωσε ότι:
«Πρόκειται για μακάβρια εναλλακτική. Ουσιαστικά προτείνετε να ακολουθούν οι οδηγοί τον παλαιό δρόμο, να υπάρξει κατακόρυφη αύξηση της κυκλοφορίας σ’ αυτόν, έναν δρόμο που διχοτομεί το Βαθύ και που με τις προδιαγραφές της υποδομής του, όπως έχει αποδειχθεί κατά το παρελθόν, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τέτοιον φόρτο.

Εξ αιτίας δε του ότι πρόκειται για δρόμο 10 χιλιομέτρων περίπου μόνο και λόγω της αύξησης του κόστους μετακινήσεων και μεταφορών, οι οδηγοί (και κυρίως των φορτηγών), θα το πράττουν Με αποτέλεσμα να ξανανοίξει ο μακρύς κατάλογος θυμάτων του παλαιού δρόμου-καρμανιόλα, τόσο από συγκρούσεις οχημάτων όσο και από παρασύρσεις πεζών, που άδικα πιστεύαμε πως έχει κλείσει οριστικά. Όταν παράλληλα, ο νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος θα μετατραπεί από την αχρησία σε δρόμο …φάντασμα

Και ο Δήμαρχος, κατέληξε στην παρέμβασή του:

         «Ο νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος Σχηματαρίου – Χαλκίδας, επισημαίνουμε πως δεν κατασκευάστηκε ως αυτοχρηματοδοτούμενο έργο αλλά ως τυπικό δημόσιο έργο που συγχρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκούς πόρους μέσω  ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας του Γ΄ ΚΠΣ και από εθνικούς πόρους, που ήταν το ελάχιστο από αυτά που υποχρεούνταν να αποδωθούν, από αυτά που δικαιούταν και συνεχίζει να δικαιούται ο Νομός μας. Όλα αυτά τα χρόνια που εξελίσσονταν τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, δυστυχώς ο Νομός μας …κατόρθωσε μόνον αυτό το μεγάλο έργο. ενώ, επί δεκαετίες δεν έχει υπάρξει η παραμικρή ουσιαστική βελτίωση στο εντός Εύβοιας χαρακτηρισμένο ως εθνικό, οδικό δίκτυο που χωρίς αμφιβολία, είναι το πλέον απαράδεκτο και επικίνδυνο σε όλη την Ελληνική επικράτεια…     
Λένε συνεπώς σήμερα στους κατοίκους του Νομού μας, στους ανέργους, στους βίαια φτωχοποιημένους, στους ανθρώπους που βιώνουν το χειρότερο οδικό δίκτυο στη Χώρα μας, να καταβάλουν τέλη διοδίων για την ολοκλήρωση ενός δρόμου (της Ιονίας Οδού που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα) τον οποίον η μεγάλη πλειονότητά τους δεν θα τον πατήσει ποτέ!
Όλοι οι φορείς του Νομού μας, όπως και το Περιφερειακό Συμβούλιο, έχουμε εξ αρχής αντιταχθεί σε αυτήν την εξέλιξη, έχουμε καταγγείλει τη στρεβλή αντίληψη αυτής της ρύθμισης και έχουμε διαμηνύσει ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτή. Όλοι οι φορείς του Νομού μας καλούμε τους πολίτες της περιοχής σε δράση ενάντια στην επιβολή διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου  Χαλκίδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου