Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Νικ. Σιόλιας Δεν αξιολογώ, δεν αξιολογούμε



Αγαπητέ κ. Μαυρόπουλε  Α.,
 Σύμβουλε παιδαγωγικής ευθύνης του Γυμνασίου Βασιλικού,
με καλέσατε  σε προκαταρτική συνάντηση για να συζητήσουμε το θέμα της αξιολόγησής μου, ως Διευθυντή του Γυμνασίου Βασιλικού. 
 Σας δηλώνω  εκ των προτέρων και εγγράφως όπως μου ζητήσατε, ότι συμμετέχω  στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η ομοσπονδία μας, η ΟΛΜΕ, από  τον Οκτώβριο ’14, και ως εκ τούτου δεν θα παρευρεθώ στην συνάντησή μας. Και εξηγούμε:

Όταν πριν 26 χρόνια, μπήκα με όνειρα στην εκπαιδευτική διαδικασία, δεν μπορούσα να φανταστώ ότι :
·         Θα έφτανε μια στιγμή που τα Σχολεία μας θα υπολειτουργούσαν επειδή η πολιτεία δεν μερίμνησε να τα στελεχώσει  με το απαραίτητο προσωπικό.
·         Δεν θα υπήρχε  ο αναγκαίος για την λειτουργία τους εξοπλισμός και χρηματοδότηση για τα στοιχειώδη λειτουργικά έξοδα.
·         Θα έφτανε μια στιγμή, που θα αποφάσιζε το Υπουργείο την κατάργηση δεκάδων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, χαρίζοντάς τες στα Ιδιωτικά ΙΕΚ, οδηγώντας στην έξοδο από την εργασία τους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς
·          το Λύκειο θα μετατρεπόταν, από χώρος εκπαίδευσης, προσανατολισμού, γνώσης και δημιουργίας, ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο με το «Νέο Λύκειο» και την «Τράπεζα θεμάτων», που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια (αποδείχτηκε την φετινή χρονιά), χιλιάδες μαθητές κυρίως των χαμηλότερων εισοδηματικά  στρωμάτων, εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και την οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών τους.
·          θα ήμουν στην θέση να συμμετέχω σε μια διαδικασία που θα με μετέτρεπε σε όργανο- άλλοθι στις  αντιεκπαιδευτικές και αντιλαϊκές πολιτικές  του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης.
·         θα υπήρχε τέτοιος κατακερματισμός  και πολυδιάσπαση των εκπαιδευτικών  με το βαθμολόγιο και με την δημιουργία πολλών ταχυτήτων : μόνιμοι, αναπληρωτές, αναπληρωτές ΕΣΠΑ, αναπληρωτές ΕΣΠΑ μειωμένου ωραρίου, ωρομίσθιοι, με μεγάλες αποκλίσεις στις αποδοχές τους, για το ίδιο εκπαιδευτικό έργο.
Αυτά τα 26 χρόνια , όπως και όλοι οι συνάδελφοί μου,  μάχιμοι εκπαιδευτικοί, αγωνιζόμασταν , μέσα και έξω από την τάξη και από κάθε θέση ευθύνης, για παιδεία και εκπαίδευση, που να χωρά όλους τους μαθητές , όλη την γνώση. Μια παιδεία και Εκπαίδευση ανάλογη του μεγαλείου του Λαού μας και της ιστορίας του.
Όχι δεν φοβάμαι την Αξιολόγηση!  Στα 26 χρόνια της εκπαιδευτικής μου δράσης και παρουσίας, αξιολογήθηκα άπειρες φορές!  Από τους μαθητές μου πρώτα απ’  όλα… τους γονείς τους, τους συναδέλφους μου, την κοινωνία την ίδια.  Αξιολογήθηκα επίσης από ευρύτατο σώμα (διευρυμένο Υπηρεσιακό Συμβούλιο) τον Ιούλιο του 2011 και κρίθηκα άξιος να αναλάβω ένα μεγάλο σχολείο: το Γυμνάσιο Βασιλικού, παρ’ ότι δεν ανήκα σε καμία «αυλή» ή στο «σύστημα».
 Αρνούμαι όμως να συμμετάσχω σ’ αυτήν την αξιολόγηση- αυτοαξιολόγηση, που το μόνο που προσπαθεί να πετύχει, είναι  το γέμισμα της «Δεξαμενής  των διαθέσιμων» και τελικά στις απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, στο κλείσιμο τμημάτων και σχολείων, την μεταβολή στο χειρότερο των εργασιακών σχέσεών μας, την περικοπή των αποδοχών και των συντάξεων (για το εφ’ άπαξ που έχουμε πληρώσει, δεν το συζητώ). Την αξιολόγηση- αυτοαξιολόγηση που έχει χαρακτήρα τιμωρίας και δεν έχει στόχο και σκοπό την βελτίωση του σχολείου, των υποδομών του και των εκπαιδευτικών.
Όχι δεν φοβάμαι την Αξιολόγηση! Δεν μπορώ όμως να συναινέσω και να δώσω συνειδητά την δικαιολογία που αναζητά το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση, για να αποποιηθεί τις ευθύνες  που έχει για την καταστροφή που έχει επιφέρει στην Δημόσια εκπαίδευση. Ούτε θα συναινέσω  κλείνοντας τα μάτια στις ανεπάρκειες, τις εγκληματικές παραλείψεις  και αντιεκπαιδευτικές , αντιπαιδαγωγικές πολιτικές και πρακτικές που εφαρμόζει.  Δεν θα συναινέσω  στην , υποτιθέμενη, «ευγενή άμιλλα» που μετατρέπει  τους συλλόγους διδασκόντων σε ζούγκλα και δημιουργεί αδιαφορία για ότι συμβαίνει γύρω μας (στην περιοχή μας τεράστια ανεργία και φτώχια που έχει αντίκτυπο στα παιδιά μας), κοιτάει ο καθένας την δουλίτσα του ελπίζοντας ότι θα «γλυτώσει» και διασπά την σπουδαιότερη λειτουργία της εκπαιδευτικής κοινότητας: την συλλογική δράση.
 Αγαπητέ κ. Μαυρόπουλε
Αρνούμαι να χρεωθώ την επερχόμενη μαθητική διαρροή.
Αρνούμαι να χρεωθώ τις ώρες που ακόμα δεν έχουν αναπληρωθεί, τα υλικά και υποδομές που δεν υπάρχουν στο σχολείο μου.
·         Δεν είναι στις  υποχρεώσεις μου να  τρέχω να εξασφαλίσω χρηματοδότηση για την λειτουργία του σχολείου , το οποίο διευθύνω. Δεν είναι δικιά μου ευθύνη οι παγωμένες αίθουσες, οι ξεφτισμένοι σοφάδες από την υγρασία. Δεν είμαι εγώ υπεύθυνος για την έλλειψη μιας αίθουσας πολλαπλών χρήσεων το 2014,που κάνει αδύνατη την συγκέντρωση όλης της σχολικής κοινότητας, των γονέων, την δημιουργία μιας αξιοπρεπούς εκδήλωσης, την λειτουργία προγραμμάτων εξωσχολικών δραστηριοτήτων.
·         Δεν είναι στις αρμοδιότητες μου να στέκομαι έξω από το Γραφείο του Δημάρχου εκλιπαρώντας για μια επισκευή του διδακτηρίου, ούτε να «ζητιανεύω» επιχορηγήσεις από οικονομικούς παράγοντες της περιοχής μου,  για να βελτιώσω τις υποδομές  του σχολείου μου. Αυτά είναι υποχρέωση της πολιτείας καθώς και η έγκαιρη στελέχωση του, η επαρκής και σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες και σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και τελικά η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που επιβάλει  το Σύνταγμα της πατρίδας μου. Δεν είναι  αρμοδιότητα των ιδιωτών.
·         Δεν είναι δουλειά μου να συμπληρώνω  έγγραφα όλη ημέρα, δεν έχω προσληφθεί για γραμματέας, ενός μεγάλου σχολείου,  που κατά παράβαση του νόμου, δεν έχει. Δεν είναι δουλειά μου να είμαι επιστάτης, συντηρητής, θυρωρός. Δεν είναι δουλειά μου να είμαι επισκευαστής των μικροβλαβών του σχολείου μου.
·         Δεν είναι δουλειά μου να είμαι κριτής και τιμωρός των συναδέλφων μου.
Δουλειά μου είναι:
·         Να οργανώνω, να εμπνέω με την στάση μου, να καθοδηγώ , να τροφοδοτώ και να τροφοδοτούμε,  να συνεργάζομαι με τους συναδέλφους μου, ως πρώτος μεταξύ ίσων, για το κοινό καλό του σχολείου μας, των παιδιών μας και της Παιδείας γενικότερα.
·         Να μάθω τους μαθητές και τις μαθήτριές μου γράμματα… να τους εμπνεύσω την αγάπη  για την γνώση, την δημιουργία, την συνεργασία, τον σεβασμό, την αλληλεγγύη.  Να μάθουν τα παγκόσμια επιτεύγματα της επιστήμης  και  του πολιτισμού, να είναι υπερήφανα για αυτά, να είναι έτοιμα, σαν πολίτες, να τα υπερασπιστούν.
·         Να τους μάθω να είναι έντιμοι, ηθικοί και δημοκρατικοί πολίτες, που θα πορευτούν στην ζωή τους με ψηλά το κεφάλι, θα έχουν το θάρρος της γνώμης τους και θα την υπερασπίζονται. Να μάθουν να συζητούν «όμορφα κι απλά». Να σέβονται την γνώμη των άλλων. Να τους μάθω να σέβονται τους κανόνες της ομάδας, να κοινωνικοποιηθούν.
·         Να τους μάθω να σέβονται την διαφορετικότητα και να ζουν σε αρμονία  και ειρήνη μέσα στον σύγχρονο πολυπολιτισμικό κόσμο.
·         Να  διδάξω τους μαθητές και τις μαθήτριές μου,  να είναι ελεύθεροι , ανεξάρτητοι και δημοκρατικοί πολίτες.  Να τους μάθω  τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη, την ανθρωπιά.
·         Να τους διδάξω να αγαπούν την πατρίδα μας, τον λαό μας, να γνωρίζουν τους αγώνες του για ελευθερία και ανεξαρτησία, ενάντια σε οποιαδήποτε απόπειρα υποδούλωσης του, από όπου κι αν προέρχεται.
Αγαπητέ κ. Μαυρόπουλε
Για όλους τους πιο πάνω λόγους σας δηλώνω ότι δεν συμμετέχω της διαδικασίες της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης  και συμμετέχω στην αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ.
Μετά τιμής
Βασιλικό 22 Νοέ. 2014
Ο Διευθυντής του Γυμνασίου Βασιλικού
Αιρετός Εκπρόσωπος στο ΠΥΣΔΕ Εύβοιας.

Νικόλαος Σιόλιας ΠΕ03

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου