Με μια εγκύκλιο που θεσμοθετεί την αύξηση της αναλογίας των μαθητών και
μαθητριών ανά εκπαιδευτικό κατά 10% σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, η κυβέρνηση
προετοιμάζει και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση την ΄΄κινητικότητα΄΄ που έχει
επιβάλλει στη δευτεροβάθμια.
Μάλιστα η εγκύκλιος αυτή κυκλοφόρησε στις διευθύνσεις εκπαίδευσης όλης της χώρας μία ημέρα πριν η συγκεκριμένη ρύθμιση έρθει στη Βουλή για ψήφιση, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Χιλιάδες θέσεις εργασίας θα καταργηθούν με ταυτόχρονη υποβάθμιση της διδακτικής πράξης.
Παράλληλα καταργείται η αντιστοιχία νηπιαγωγού η δασκάλου ανά ολοήμερο σχολικό τμήμα, όπως πολύ καθαρά δήλωσε ο υφυπουργός κύριος Κεδίκογλου στη χθεσινή συνάντηση του με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας. Για την κυβέρνηση στα ολοήμερα δεν χρειάζεται δάσκαλος, γι' αυτό στη θέση του θα τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων κυρίως από ΕΣΠΑ (ωρομίσθιοι με λίγες ώρες).
Πώς όμως μπορεί να λειτουργήσει ένα ολοήμερο, χωρίς μελέτη και χωρίς υπεύθυνο ολοημέρου, αφού οι ειδικότητες πολλές φορές καλύπτουν κάποιες ώρες στο σχολείο για να συμπληρώσουν ωράριο; Αν μέχρι τώρα λέγαμε ότι οι μνημονιακές κυβερνήσεις έχουν κάνει το ολοήμερο σχολείο ένα σχολείο φύλαξης, τώρα ακόμα κι αυτή δεν είναι δεδομένη.
Οι δάσκαλοι- νηπιαγωγοί των ολοημέρων θα τοποθετηθούν στο “κανονικό” πρόγραμμα για να καλύψουν τα τεράστια κενά. Τα ολοήμερα τμήματα αν και όπου λειτουργήσουν, στην καλύτερη περίπτωση θα λειτουργούν με συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών του πρωινού κύκλου του σχολείου/νηπιαγωγείου και με ορισμό κάποιου εκπαιδευτικού υπεύθυνου ημέρας.
Με την ίδια εγκύκλιο καταργείται και επίσημα η ενισχυτική διδασκαλία που θα πραγματοποιείται μόνο αν και όταν υπάρχουν κονδύλια σχετικά του ΕΣΠΑ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει σήμερα και στη Βουλή τις μεγάλες του αντιρρήσεις για τις συγκεκριμένες μεθοδεύσεις, στα πλαίσια της συζήτησης και ψηφοφορίας του καταστροφικού σχεδίου νόμου για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Θα προκαλέσει δε, ονομαστική ψηφοφορία, για να αναλάβει ο κάθε βουλευτής τις ευθύνες του απέναντι στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και να πληροφορηθεί η ελληνική κοινωνία το ποιοι εκπρόσωποι της διώχνουν τα παιδιά της από τη μόρφωση οδηγώντας τα στη ΄΄μαθητεία΄΄ και ποιοι συρρικνώνουν το δημόσιο σχολείο.
Την τελική όμως λέξη απέναντι τους θα την πει σύντομα η ελληνική κοινωνία και το εκπαιδευτικό κίνημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου