Eλλάδα: Τα μοναδικά εξαγόμενα προϊόντα που πάνε καλά, και έχουν αυξήσει τα μερίδιά τους στις διεθνείς αγορές, είναι τα υψηλής τεχνολογίας και εξειδικευμένα βιομηχανικά, προϊόντα
'Τα μόνα εξαγόμενα προϊόντα που έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στις διεθνείς αγορές είναι τα βιομηχανικά προϊόντα έντασης τεχνολογίας και έντασης εξειδικευμένης εργασίας, οι εξαγωγές των οποίων κατέγραψαν άνοδο, ενώ κατευθύνθηκαν στις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες.
Σε αυτά άλλωστε οφείλεται η αύξηση των εξαγωγών τα τελευταία χρόνια'' ανέφερε ο καθηγητής κ. Ι. Χαλικιάς αναπληρωτής καθηγητής και αντιπρύτανης του Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητήριο Πειραιά.
Σε αυτά άλλωστε οφείλεται η αύξηση των εξαγωγών τα τελευταία χρόνια'' ανέφερε ο καθηγητής κ. Ι. Χαλικιάς αναπληρωτής καθηγητής και αντιπρύτανης του Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητήριο Πειραιά.
Ειδικότερα, από την ανάλυση στοιχείων εξειδικευμένης μελέτης προκύπτει ότι τα βιομηχανοποιημένα προϊόντα έντασης τεχνολογίας (χημικά προϊόντα και ύλες, ιατρικά προϊόντα, φάρμακα, πλαστικές ύλες, μηχανήματα και βιομηχανικός εξοπλισμός, συσκευές επεξεργασίας στοιχείων, ηλεκτρικά μηχανήματα και συσκευές, μεταφορικό υλικό, όργανα και επιστημονικές συσκευές, φωτογραφικές συσκευές και είδη οπτικής) και τα βιομηχανοποιημένα προϊόντα έντασης εξειδικευμένης εργασίας, (χρώματα, αρώματα και καλλυντικά, είδη από καουτσούκ, χαρτί, σίδηρο, χάλυβα, και μέταλλο, συσκευές και εξοπλισμός τηλεπικοινωνιών, οχήματα), είναι οι μόνες κατηγορίες που έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στις διεθνείς αγορές, και ως εκ τούτου πρέπει σε αυτά τα προϊόντα να επικεντρωθεί η εξαγωγική πολιτική της χώρας.
Στη συνέχεια ο καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Β. Πατσουράτης αναφερόμενος στον Κρατικό Προϋπολογισμό 2011 παρουσίασε με πίνακες τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και την κακή εικόνα που παρουσιάζει η Ελλάδα αναλύοντας χαρακτηριστικά τις κύριες αιτίες της χαμηλής μας ανταγωνιστικότητας που εστιάζονται:
- - στη γραφειοκρατία,
- - στην εκτεταμένη παραοικονομία και εισφοροδιαφυγή,
- - στο ασαφές νομοθετικό πλαίσιο,
- - στις δυσκολίες στην έναρξη, τη λειτουργία και το κλείσιμο των επιχειρήσεων
- - στην έλλειψη ανταγωνισμού και στην καθυστέρηση του ανοίγματος των αγορών σε κρίσιμους τομείς ,
- - στη μη σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας
- - στην έλλειψη καινοτομίας για εμπορικά εκμεταλλεύσιμα προϊόντα και υπηρεσίες και
- - στην απουσία επιχειρηματικότητας υψηλών προοπτικών και τη δυσκολία εξεύρεσης κεφαλαίων για νέες επιχειρηματικές ιδέες.
Θέτοντας τις προτεραιότητες για την αναθέρμανση της ελληνικής ανταγωνιστικότητας , ο κ. Πατσουράτης αναφέρθηκε στην υλοποίηση προγραμμάτων και μέτρων ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας με μετρήσιμους στόχους και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, προώθησης επιλεγμένων δράσεων με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος μέσα από τον Νέο αναπτυξιακό Νόμο, τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) , στην μετεξέλιξη του ΤΕΜΠΜΕ σε ΕΤΑΕΝ , στην αναθεώρηση του ΕΣΠΑ.
Ειδικότερα για την προώθηση της εξωστρέφειας επισήμανε ότι είναι αναγκαία ο εκσυγχρονισμός και αναδιοργάνωση του ΟΠΕ, του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών και του ΟΑΕΠ κι έγινε εκτενής αναφορά στην αξιοποίηση Νέων Σύγχρονων Εργαλείων για τη Διεθνοποίηση των Επιχειρήσεων, στη βελτίωση Πρόσβασης στη Ρευστότητα Εξαγωγικών Επιχειρήσεων και στην Εξασφάλιση της Ποιότητας μέσα από τη βελτίωση των μηχανισμών Πιστοποίησης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου