Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

ΑΝΕΛ: «ΤΟ ΜΟΤΙΒΟ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ - ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ»



Το μεθοδευμένο ξεπούλημα του Αεροδρομίου της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» από το ΤΑΙΠΕΔ, καταγγέλλει με αποκαλυπτική Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Επικρατείας Τέρενς Κουίκ και υποψήφιος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με τον Συνδυασμό εθνικού σκοπού ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.

Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:


ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

ΘΕΜΑ: «ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΣΕ ΙΔΙΩΤΗ»

Κύριοι Υπουργοί,

Άνευ περαιτέρω σχολίων σας παραθέτω το κάτωθι σοβαρότατο δημοσίευμα, έτσι όπως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα «www.kavalapress.gr» στις 25/04/14, και το οποίο αφορά στην επικείμενη παραχώρηση του Αεροδρομίου Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» από το ΤΑΙΠΕΔ σε ξένο επενδυτή.

«Το ΤΑΙΠΕΔ ξεπουλάει το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» - Σιγήν ιχθύος από τους τοπικούς φορείς.

25 Απριλίου 2014

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 6 Ιουνίου, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το αεροδρόμιο δεν θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστικό, καθώς δεν παρουσιάζει μεγάλη κερδοφορία. κάτι που σημαίνει ότι το ενδεχόμενο να πουληθεί έναντι μικρού οικονομικού ανταλλάγματος είναι ορατό. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, για την εξαγορά του αεροδρομίου έχει επιδείξει ενδιαφέρον ένας επιχειρηματικός κολοσσός που ανήκει σε Αργεντινό επενδυτή, ο οποίος έχει ήδη αγοράσει περί τα 50 αεροδρόμια σε ολόκληρο τον κόσμο.

Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ βγάζει στο «σφυρί» και το αεροδρόμιο των Χανίων, ωστόσο εκεί ήδη υπάρχουν αντιδράσεις από πλευράς των φορέων - μεταξύ αυτών και της Αυτοδιοίκησης - με το σύνθημα να σώσουν το αεροδρόμιο από ξένα χέρια. Στην Καβάλα, όμως, τέτοιες αντιδράσεις δεν έχουμε δει προς το παρόν. Γιατί άραγε;»

Κατόπιν τούτων σας ερωτώ κ. κ. Υπουργοί:

  1. Είναι δυνατόν να θυσιάζονται στον μνημονιακό βωμό Αεροδρόμια, όπως αυτό της Καβάλας ή των Χανίων ή και αλλού στην περιφέρεια, χωρίς να αντιλαμβάνεστε τις καταστροφικές συνέπειες αυτής της παράλογης και παράνομης πράξης;
  2. Είναι σαφές ότι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θέτει σε κίνδυνο την αεροπορική σύνδεση ζωτικών περιοχών, περιοχών εθνικά ευαίσθητων ή απομακρυσμένων όπως είναι οι νησιωτικές.
  3. Δεν αντιλαμβάνεσθε ότι ο αερολιμένας Καβάλας, για τουλάχιστον 4 νομούς, είναι ζωτικής σημασίας και για το επιχειρείν και για ιδιωτικές μετακινήσεις και φυσικά για τον τουρισμό της περιοχής και ιδιαίτερα (με πάμπολλα τσάρτερς) για την νήσο Θάσο, μιας και τα πιο κοντινά αεροδρόμια είναι αυτά της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης.
  4. Αντιλαμβάνεστε ότι με το να ετοιμάζεται να χαρίσει η μνημονιακή συγκυβέρνηση τα Αεροδρόμια της χώρας σε εξευτελιστικές τιμές πώλησης σε ιδιώτες, γιατί περί αυτού πρόκειται - μη γελιόμαστε - αυτό σημαίνει ότι δίνει ταυτόχρονα κα τα «κλειδιά» πυλών εισόδου της Ελλάδας, παραχωρώντας ταυτόχρονα το δικαίωμα στον εκάστοτε ξένο ιδιώτη - επενδυτή να σφραγίσει αυτές τις θύρες όποτε το επιθυμεί; Αυτό δεν είναι παράλογο, παράνομο και επικίνδυνο, που πρέπει να σταματήσει ΑΜΕΣΑ;
  5. Σύμφωνα με τον οδηγό παρουσίασης του ΤΑΙΠΕΔ «Περιφερειακά Αεροδρόμια - Αξιοποίηση μέσω συμβάσεων Παραχώρησης, (Μάρτιος 2013, Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας)», στην σελ. 6 και στο πεδίο «ΜΟΡΦΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ» σημείο Ε, διαβάζουμε στο «Επίπεδο Υπηρεσιών» για «ειδικές ρυθμίσεις για αεροδρόμια με έντονη παρουσία των Ενόπλων Δυνάμεων». Στην περίπτωση του Αεροδρομίου της Καβάλας και σύμφωνα με την περιγραφή στο ίδιο έντυπο, παρουσιάζεται στην σελ.10 στη λίστα με τα Ομαδοποιημένα Αεροδρόμια Ομάδας Α με τον χαρακτηριστικό κωδικό «LM» (Αεροδρόμιο με πιο ήπια παρουσία των Ενόπλων Δυνάμεων). Ποιες «ειδικές ρυθμίσεις» λεπτομερώς χαρακτηρίζουν την περίπτωση της; Γιατί δεν υπάρχει καμία παντελώς ενημέρωση με διαφάνεια για την τόσο ιδιαίτερη περίπτωση αεροδρομίων με έντονη ή ήπια παρουσία Ενόπλων Δυνάμεων;
  6. Ειδικά για την περίπτωση της Καβάλας, στον Αερολιμένα εγκαταστάθηκε και λειτουργεί από την 1η Ιουλίου 2006 η Σχολή Εκπαίδευσης πιλότων αεροσκαφών «Egnatia Aviation». Ποιο το μέλλον αυτής της Σχολής μετά την παραχώρηση του αερολιμένα σε ιδιώτη;
  7. Γιατί άραγε, κ. κ. Υπουργοί, η τοπική κοινωνία, οι εργαζόμενοι του Αεροδρομίου δεν είχαν κάποια σχετική ενημέρωση εδώ και καιρό ότι ήδη «τρέχει» διεθνής διαγωνισμός μέσω ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση για 30 + 10 χρόνια… ; Μήπως για να προλάβετε να περιορίσετε τις όποιες - αναμενόμενες και δικαιολογημένες από την πλευρά τους - αντιδράσεις, αφού τον Ιούνιο 2014 λήγει η προθεσμία για την κατάθεση προσφορών και μέσα σε τέσσερις μήνες από την λήξη προθεσμίας θα γνωστοποιηθεί σε ποια «ιδιωτικά» χέρια θα περάσει το Αεροδρόμιο Καβάλας;
  8. Δυστυχώς, γινόμαστε μάρτυρες της ίδιας αλλοπρόσαλλης, αντεθνικής και εγκληματικής πολιτικής, που - να μην ξεχνάμε - «κόστισε» έναν ολόκληρο εθνικό αερομεταφορέα «των πέντε ηπείρων», την Ολυμπιακή, που αφού μιλήσατε για «εξυγίανση», έπειτα μεθοδικά συρρικνώσατε και στη συνέχεια «ξεπουλήσατε όσο - όσο» τους προορισμούς - «φιλέτα»… Το ίδιο μοτίβο βλέπουμε και τώρα κ. κ. Υπουργοί να επαναλαμβάνεται με τα περιφερειακά αεροδρόμια. Πώς θα μας πείσετε για το αντίθετο;

Ο ερωτών Βουλευτής

Τέρενς – Νικόλαος Κουίκ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου