Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

Χωροταξικός Σχεδιασμός δήμου Καρύστου - προτάσεις & απόψεις

Της Σοφίας Μούτσου
Υποβολή απόψεων και προτάσεων για την Αξιολόγηση, Αναθεώρηση και Εξειδίκευση Περιφερειακού  Πλαισίου του Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας .
Στην πρόσκληση αναφέρεται ότι η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Κατάστημα της Δημοτικής Ενότητας Στυρέων διότι λόγω της εξαιρετικής σημασίας του θέματος απαιτείται μεγαλύτερος χώρος συνεδρίασης (παρ.10 άρθρου 67 του ν. 3852/10).
Δηλαδή η φράση αυτή και μόνο αναιρεί την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Καρύστου που παραχωρεί δωρεάν το δημοτικό κτίριο (Δημαρχείο Στυρέων) στο Υπουργείο Οικονομικών για την στέγαση της ΔΟΥ, (θέτοντας επί της ουσίας το ζήτημα ότι το δημαρχείο Στυρέων είναι όντως το μεγαλύτερο δημοτικό κτίριο με την καλύτερη κτιριακή υποδομή και  εξοπλισμό), αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα που θα εξετάσουμε άλλη ώρα.

Είναι αυτονόητο ότι όποιος θεωρεί τον Χωροταξικό Σχεδιασμό ως ένα άλλο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου βρίσκεται σε εντελώς λάθος κατεύθυνση.
Είναι επίσης αυτονόητο ότι όταν μια δημοτική αρχή έχει να αντιμετωπίσει, όπως ο Δήμος Καρύστου,  ζητήματα όπως ΑΠΕ, Ιχθυοκαλλιέργειες, Σχέδια Οικιστικής Ανάπτυξης ΣΧΟΟΑΠ και Οικισμούς, Τουρισμό, Θέματα Διαχείρησης Φυσικών Πόρων (νερό κλπ), Natura και τόσα άλλα, για να μην αναφέρω και την συρρίκνωση των δημοσίων υπηρεσιών, σχολείων κλπ, οφείλει να έχει συγκροτήσει ομάδα επιστημόνων από την πρώτη μέρα που αναλαμβάνει την διοίκηση για να ασχοληθούν με την υποβολή προτάσεων στα θέματα αυτά. 
Δυστυχώς κάτι τέτοιο στον δήμο Καρύστου, έναν δήμο με τόσα σοβαρά ζητήματα, δεν έγινε ποτέ. Αυτό τον προσανατολισμό του δήμου που αφορά την ανάπτυξη του τόπου για τα επόμενα 50 χρόνια δεν μπορούμε να τον αναθέτουμε στους.....προέδρους των τοπικών κοινοτήτων ή σε αντιδημάρχους !!!!!
Αλλά και στη σύσκεψη που έγινε στις 24 Ιανουαρίου στη Χαλκίδα για την παρουσίαση και συζήτηση της πρώτης φάσης του Χωροταξικού Σχεδιασμού της Στερεάς και συμμετείχαν εκπρόσωποι των δήμων και των φορέων, τον δήμο Καρύστου εκπροσώπησε μόνο η αντιδήμαρχος Παγώνα Τζαβάρα που μάλλον δεν κατέθεσε προτάσεις ουσίας γιατί αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα το διαβάζαμε στα δελτία τύπου.
Για να πούμε την αλήθεια αν η κ. Γεωργία Τούρλα δεν είχε ζητήσει εγγράφως την σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίου για το θέμα αυτό θα περνούσαν και οι προθεσμίες και πάλι η νότια Καρυστία δεν θα το είχε...πάρει χαμπάρι...
Δεν ξέρω αν ο Δήμαρχος Καρύστου έχει ποτέ συζητήσει τα μείζονα θέματα της νότιας Καρυστίας με τον Αντιπερειάρχη Εύβοιας και πρώην Νομάρχη μας κ. Μπουραντά. Κατά την άποψή μου ώφειλε να το είχε κάνει και μάλιστα αρκετές φορές. Πέρα από ενδεχόμενες προσωπικές επιλογές και συμπάθειες ένας δήμαρχος ωφείλει να συζητά και να παρουσιάζει τα προβλήματα της περιοχής του σε όλους τους αρμόδιους φορείς.
Οι αποσπασματικές και μεμονωμένες ενέργειες σε στυλ "μόλις έχω πρόβλημα τρέχω στους βουλευτές" δεν μπορεί να διαμορφώνει πλέον τον προσανατολισμό ενός σύγχρονου δήμου, διότι έχει αποδειχθεί λανθασμένη με γνωστά αποτελέσματα σε πολλές περιπτώσεις.
Επειδή ο Δήμος Στυρέων είχε από το 2007 συγκεκριμένες απόψεις και θέσεις στο ζήτημα του Χωροταξικού Σχεδιασμού όχι μόνο για την περιοχή του αλλά και την νότια Καρυστία γενικότερα και τις είχε καταθέσει εγγράφως όπως γνωρίζουν όλοι οι φορείς, κάτι που δεν έκανε κανένας άλλος δήμος της νότιας Καρυστίας τόσο κατά την συζήτηση του Χωροταξικού των ΑΠΕ, και του Τουρισμού όσο και κατά τον σχεδιασμό του Καλλικράτη αλλά και σε κάθε άλλο forum συζήτησης στην Εύβοια και την ΚΕΔΚΕ την τετραετία 2007-2010, μπορούμε σήμερα να παρουσιάσουμε συνοπτικά αυτές τις προτάσεις επειδή έχω την πεποίθηση ότι ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Ραβιόλος ως Μηχανικός, αλλά και αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης μπορούν να τα αξιολογήσουν και να ενισχύσουν και τα δικά τους επιχειρήματα τους κατά την ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου :

Χωροταξικός Σχεδιασμός για την νότια Καρυστία

Α. Καθορισμός ζωνών δραστηριότητας :
  1. Οικιστικές : σε Ευβοϊκό και Αιγαίο. Ανάπτυξη των υπαρχόντων οικισμών σε όλα τα σημεία του δήμου και δημιουργία νέων, όπου δεν έχουν χαρακτηριστεί, προκειμένου να αναπτυχθούν τουριστικά όπως π.χ. Λιμιώνα Μεσοχωρίων, Λεύκα και Δήλισο Νέων Στύρων, Νημποριό, Πόρτο Λάφια, Φυγιάς Μαρμαρίου, Μπούρος Καρύστου, περιοχές διαφόρων Συνεταιρισμών κλπ. Χαρακτηρισμός Περιοχών Πρώτης και Δεύτερης Κατοικίας. Κήρυξη Παραδοσιακών Οικισμών και ανάπτυξη δράσεων για την ανάδειξη και προβολή τους π.χ. Μύλοι Καρύστου κλπ. Συνέχιση του ΣΧΟΟΑΠ που είχε ξεκινήσει ο δήμος Στυρέων και του Μαρμαρίου που εκπονεί η Περιφέρεια. Εναρξη διαδικασίας ΣΧΟΟΑΠ για την Κάρυστο. Η σημασία αυτών είναι τεράστια καθώς είναι γνωστό ότι το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο των Νέων Στύρων ακυρώθηκε από το Συμβούλιο Επικρατείας λόγω μη παρουσίας του Δήμου και υποστήριξης των επιχειρημάτων που είχαμε υποβάλλει εμείς με την εκπόνηση ΣΧΟΟΑΠ το 2007-2010. Στις Οικιστικές ζώνες περιλαμβάνονται και οι τουριστικές περιοχές όπου πρέπει να γίνει καταγραφή ξενοδοχειακών μονάδων και καταλυμμάτων, δυναμικότητα, κλπ. Εδώ δεν μιλάμε για τις εκπονούμενες επεκτάσεις Σχεδίων Πόλης που δεν εντάσσονται σε αυτό το θέμα. 
  2. Δασικές : Ο δήμος πρέπει να έχει άμεση γνώση των δασικών χαρτών. Οπου εκπονούνται ΣΧΟΟΑΠ είναι ήδη γνωστοί όπως για τον δήμο Στυρέων όπου το δασαρχείο παρέδωσε στον μελετητή. Ολοκλήρωση των υπολοίπων με απαίτηση του δήμου προς τις δασικές υπηρεσίες. Ο καθορισμός των δασικών εκτάσεων είναι ζωτικής σημασίας για πολλές δραστηριότητες που μπορεί να αναπτύξει ο ίδιος ο δήμος ή να προωθήσει προς ιδιωτικές επενδύσεις επωφελείς για την περιοχή.   
  3. Ζώνες Λιμένων : Σύνδεση και συσχετισμός των υπαρχόντων λιμενικών εγκαταστάσεων προς τους εξυπηρετούμενους οικισμούς π.χ. Νέα Στύρα - Μαρμάρι - Κάρυστος μέσω των ΣΧΟΟΑΠ για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των λιμένων. Είναι γνωστό το παράδειγμα της απένταξης του λιμένος Μαρμαρίου από χρηματοδότηση μέσα στο 2012 διότι δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί το εύρος ενός τέτοιου έργου ως μεμονωμένου κλπ. Αναθεωρήσεις - οριοθετήσεις αιγιαλών όπου απαιτείται και εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις.  
  4. Λατομικές : Περιορισμός κατά το δυνατόν της μεγάλης λατομικής περιοχής Μεγάλου Βουνού Αλμυροποτάμου λόγω της γειτνίασης με τον οικισμό και την παραλία, καθορισμός λατομικής περιοχής Μαρμαρίου και Καρύστου. Είναι γνωστά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην παραλία Αλμυροποτάμου με την αδειοδότηση νέου λατομείου το 2008. 
  5. Ιδιαιτέρου Φυσικού Κάλλους : Οριοθέτηση των περιοχών και επισήμανση των προστατευόμενων (natura και μη) π.χ. Φαράγγι του Χάρακα (Αμινού), Πευκοδάσος/Αριοπούλι Στυρέων-Μαρμαρίου,  Δημοσάρη Κάρυστος κλπ για την αποφυγή βλαπτικών δραστηριοτήτων. Περιοχή Παλαιοντολογικών Ευρημάτων Αλμυροποτάμου.  
  6. Αρχαιολογικές περιοχές : κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι και προτάσεις για την κήρυξη άλλων. (ΦΕΚ κήρυξης κλπ). Ανάδειξη και προβολή με την ανάπτυξης Καινοτόμων Δράσεων. Συνεργασία με την ΙΑ' Εφορία Αρχαιοτήτων (ΠΚΑ) Εύβοιας. Αξιοποίηση των συμπερασμάτων του Διεθνούς Αρχαιολογικού Συνεδρίου που έγινε στα Στύρα τον Ιούλιο του 2009 με την συμμετοχή 22 Καθηγητών μεγάλων Πανεπιστημίων Ευρώπης και Αμερικής και όπου εξετάστηκαν συνολικά οι αρχαιολογικοί χώροι ολόκληρης της νότιας Καρυστίας. Δημιουργία Σταθμών Ενημέρωσης. 
  7. Εγκατάστασης ΑΠΕ : Καθορισμός των περιοχών εγκατάστασης ΑΠΕ - οι αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων των πρώην Δήμων να τεθούν σε εφαρμογή και να οριστούν οι περιοχές εγκατάστασης με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς. Παρεπιπτόντως να αναφερθεί και η ανάγκη διεκδίκησης για την επιστροφή στο οικιακό τιμολόγιο ρεύματος προς ελάφρυνση των καταναλωτών του 1,5% του ειδικού τέλους ΑΠΕ που αφαιρέθηκε από τον δήμο με τον νόμο Μπιρμπίλη το 2010, όπως είχαμε διεκδικήσει στην ΚΕΔΚΕ ως δήμος Στυρέων στο συνέδριο κατά τον σχεδιασμό του Καλλικράτη το 2010. Γιατί μέχρι σήμερα εξαιρείται η νότια Εύβοια από την εγκατάσταση Ηλιακών Πάρκων; Συνεργασία με όλους τους φορείς και τον Σύλλογο Περιβαλλοντικής Προστασίας Νότιας Καρυστίας ΣΠΠΕΝΚ. Η συγκροτημένη πολιτική στο θέμα αυτό θα επιλύσει και τα επιμέρους προβλήματα (ιδιοκτησιακό κλπ)
  8. Διαχείρησης Αποριμμάτων : Καθορισμός των αντίστοιχων περιοχών για τα έργα και τις υποδομές διαχείρησης όπως πρόκειται να γίνουν.
  9. Βιομηχανικές : Εφόσον υπάρχουν ή είναι επιθυμητό να διαμορφωθούν για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

Α. Διαχείρηση υδάτινων πόρων :
Η διαχείρηση του πόσιμου νερού πρέπει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα ενός σύγχρονου δήμου με δεδομένα α) την δραματική μείωση των ταμιευτήρων υπόγειου νερού β) την αύξηση της κατανάλωσης κατά την τουριστική περίοδο γ) την αύξηση των θερμών περιόδων του έτους και την ανομβρία δ) την υφαλμύρωση των γεωτρήσεων κοντά στη θάλασσα ε) την ύπαρξη βαρέων μετάλλων και επικίνδυνων στοιχείων στις υπάρχουσες γεωτρήσεις ζ) την μόλυνση των επιφανειακών υδάτων κατά τις βροχοπτώσεις κλπ. 
Απαιτείται αναλυτική καταγραφή γεωτρήσεων και πηγών, καταγραφή των δικτύων και συγκεντρωτική κατάσταση όλων των παρουσιαζομένων προβλημάτων καθώς και των παροχών ύδρευσης. Στον Δήμο Στυρέων αυτό έγινε το 2007 και υπάρχει στο αρχείο της ΔΕΥΑΣ.
Απαιτείται συνεργασία με το ΙΓΜΕ και την Περιφέρεια για νέους τρόπους διαχείρησης όλων των υδάτινων πόρων π.χ. Λιμνοδεξαμενές με συγκέντρωση υδάτων που χάνονται στην περιοχή Καρύστου, Μονάδες Αφαλάτωσης όπως ήδη έγινε από το 2009-10 για τον Αλμυροπόταμο, αξιοποίηση της Πηγής Μεγάλη Φλέβα Αλμυροποτάμου που είναι η 6η μεγαλύτερη στην Εύβοια δυναμικότητας 530 κυβικών/ώρα για την κάλυψη των αναγκών του πρώην Δήμου Στυρέων (Ραπταίοι, Νέα Στύρα κλπ).
Περιτό να αναφέρουμε ότι απαιτείται η εγκατάσταση ειδικών φίλτρων στα πόσιμα ύδατα και η υλοποίηση των σχετικών έργων καθώς και η αντικατάσταση όλων δικτύων ύδρευσης από αμιαντοσωλήνες. 
Ο τομέας ΝΕΡΟ είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς αν όχι ο σημαντικότερος.

Β. Διαχείρηση Φυσικού Περιβάλλοντος :
  • Ενίσχυση των δράσεων πυροπροστασίας και πυρασφάλειας όλου του δήμου.
  • Αποκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού και των οχημάτων του δήμου για την αντιμετώπιση πάσης φύσεων φυσικών καταστροφών.Ο δήμος Στυρέων παρέδωσε στόλο καινούργιων οχημάτων και μηχανημάτων που σήμερα βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
  • Διεκδίκηση όλων των κονδυλίων για τις πυρόπληκτες περιοχές που δεν έχουν αποδοθεί. 
  • Αναβάθμιση του Περιβαλλοντικού Κέντρου Καλυβίων σε Κέντρο Περιβάλλοντος Νότιας Καρυστίας προς χρήση μαθητών και επισκεπτών σε σύνδεση με αντίστοιχα Κέντρα στην Ελλάδα. Αυτό θα αυξήσει την επισκεψιμότητα της περιοχής
  • Κατάργηση εντός όλων οικιστικών ζωνών των πυλώνων υψηλής τάσης μεταφοράς ρεύματος και  αντικατάσταση με Ιστούς όπως ορίζουν οι διεθνείς κανονισμοί υγείας και όπως πετύχαμε για την περιοχή Καγκαδαίων - Νέων Στύρων στη δεύτερη γραμμή της ΔΕΗ.
  • Προστασία ακτών - Εναρξη διαδικασιών για την απόκτηση γαλάζιας σημαίας 
  • Προστασία περιοχών ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους - Δημιουργία Σταθμών Ενημέρωσης για την χλωρίδα και πανίδα της περιοχής. Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς για την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα μοναδικά ενδημικά είδη.
  • Εφαρμογή ολοκληρωμένου προγράμματος Ανακύκλωσης 
  • Ενεργειακή αυτονομία σχολείων - Πράσινα κτίρια
  • Αντικατάσταση δημοτικού φωτισμού με ηλιακά φωτιστικά κλπ.
  • Ολοκλήρωση των έργων Βιολογικών Καθαρισμών - Αποχέτευσης
Β. Διαχείρηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς : Η νότια Καρυστία με πλούσια λαογραφική και πολιτιστική κληρονομιά και ιδιαίτερη φυσιογνωμία από τον Αλμυροπόταμο μέχρι τον Καβοντόρο πρέπει επιτέλους να δημιουργήσει τον Φορέα Διαχείρησης αυτής της Κληρονομιάς. Ο Δήμος Στυρέων είχε εκπονήσει μελέτη για την δημιουργία του Πολιτιστικού Κέντρου Νότιας Καρυστίας, ενός οργανισμού υπό την αιγίδα του Δήμου που σαν Νομικό Πρόσωπο θα έχει την ευθύνη για την συγκέντρωση, καταγραφή, ανάδειξη και προβολή όλων των παραπάνω στοιχείων με όλους τους σύγχρονους τρόπους.
Πώς λειτουργεί σήμερα το ιστορικό Πολιτιστικό Τμήμα του πρώην δήμου Καρύστου "Ανεμοπύλες" με παράδοση στο Θέατρο και τους Παραδοσιακούς Χορούς; Ποιά είναι η βιωσιμότητά του και τι γίνεται με αυτό; Πώς λειτουργεί το Τμήμα Παραδοσιακών Χορών του πρώην δήμου Στυρέων "Αρμενο" που δημιουργήθηκε με τόσες προοπτικές και σήμερα είναι ουσιαστικά στον αέρα; 
Το κτίριο Χαραγκιώνη στην πλατεία των Στύρων που αγοράστηκε το 2007 θα μπορούσε να στεγάσει αυτόν τον Φορέα, χωρίς να αλλοιωθεί η φυσιογνωμία και ο χώρος εργασίας των Πολιτιστικών Τμημάτων που αναφέραμε, αφού και οι σχετικές μελέτες είναι εγκεκριμένες ήδη από το 2009 και η οικοδομική άδεια εκδόθηκε το 2010, εφόσον βρεθεί κατάλληλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Σε ανάλογο πρόγραμμα ύψους 2.000.000 ευρώ εντάχθηκε η οικία Κριεζιώτη το 2012 και άλλα κτίρια σε δήμους της Εύβοιας. Προϋπόθεση βέβαια είναι να ασχοληθεί επιτέλους η δημοτική αρχή που δυστυχώς μέχρι σήμερα αφήνει προκλητικά το κτίριο να καταρρέει. 
Επιβεβλημένο είναι μέσα από τις δράσεις για την διαχείρηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς να γίνουν άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση των ζημιών (στεγάνωση κλπ) του Γιοκαλείου Ιδρύματος και την στήριξη αυτού του τόσο σημαντικού κληροδοτήματος.   

Γ. Ενίσχυση τοπικής επιχειρηματικότητας και προβολή τοπικών προϊόντων  όπως η πέτρα Καρύστου και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα γεύσης (κρασιά, κρέας, ψάρια, τυριά, ζυμαρικά, μέλι, τσίπουρο, λικέρ κλπ).
Η σημαντική παρουσία του Συλλόγου Λατόμων στην Ρωσία και η παρουσία τουριστικών επιχειρήσεων της περιοχής σε διεθνείς και ελληνικές εκθέσεις δείχνουν την δυναμικότητα της νότιας Εύβοιας που έχει τεράστια αποθέματα και δυνατότητες. Ολα αυτά πρέπει να στηρίζονται ουσιαστικά από την πολιτική του Δήμου συνολικά, σταθερά, με πρωτοβουλίες ουσίας και όχι μεμονωμένα και κατά περίσταση. 

Ολα τα παραπάνω και άλλα πολλά που θα μπορούσαν να προταθούν για την ανάδειξη και πρόοδο της περιοχής μας προϋποθέτουν μια σοβαρή αντιμετώπιση και κυρίως, επιτέλους, μια ομάδα ειδικών επιστημόνων που θα πάρει τις κατευθυντήριες γραμμές από το δημοτικό συμβούλιο και θα καταθέσει προτάσεις σύγχρονες, ρηξικέλευθες και ουσιαστικές. Μακρυά από συμφέροντα, τοπικισμούς και μικροπολιτικές ανθρώπων που δεν ενδιαφέρονται για τον τόπο αλλά μόνο για το βόλεμά τους.
Πρέπει να υπάρξει συσχετισμός του Χωροταξικού Σχεδιασμού της περιοχής με το εκπονούμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του δήμου και καλό είναι να είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι μελετητές σε αυτή την κουβέντα. 
Το ξαναλέμε κι ας το θεωρούν κάποιοι γραφικό ή ενοχλητικό. Ολα αυτά προϋποθέτουν επίσης κυρίως την ισχυρή παρουσία και την καθαρή φωνή της δημοτικής αρχής κάθε φορά που απαιτείται. Το να στέλνουμε κάθε φορά έναν αντιδήμαρχο χωρίς πρόταση σε συσκέψεις και συνεδριάσεις της Περιφέρειας είναι δώρο άδωρο. Κακά τα ψέμματα, αυτός που εκπροσωπεί έναν δήμο σε τόσο σοβαρά θέματα όπως ο Χωροταξικός Σχεδιασμός, οι ΑΠΕ, το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών όπως η ΔΟΥ και όλα τα άλλα, πρέπει να διαθέτει κύρος και γνώσεις, να μπορεί να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι και να διεκδικήσει για τον τόπο το καλύτερο με επιχειρήματα, σοβαρό λόγο, σταθερές και αταλάντευτες θέσεις. Οταν ξέρεις να διεκδικείς όλοι σε ακούνε. Είναι καιρός να πάψουμε να ρίχνουμε τα βάρη σε άλλους ότι φταίνε για τη μοίρα της νότιας Καρυστίας.
To Επιμελητήριο Εύβοιας, οι βουλευτές, τα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης έχουν το δικό τους ρόλο και τη δική τους συμβολή στην ανάπτυξη της Εύβοιας εν συνόλω. Η τοπική όμως ανάπτυξη είναι κυρίως αποτέλεσμα τοπικών στρατηγικών συλλογικής δράσης καθοδηγητής και επικεφαλής της οποίας και πρέπει να είναι ο Δήμος με το όραμά του, τις μελέτες του και τις υπεύθυνες ενέργειές του.
Διαφορετικά ...απλά ανακυκλώνουν τις "γνώσεις" τους οι εμπειρικοί, οι άπειροι και οι ημέτεροι...και θα παραμένει δυστυχώς η νότια Καρυστία στον προηγούμενο αιώνα όπου εύλογα θα ισχύει...."ο σώζων εαυτόν σωθήτω !
 
http://sofia-moutsou.blogspot.gr/2013/02/blog-post_16.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου