Με Απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου μετά από ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων χαρακτηρίστηκε Μνημείο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6, παρ.1γ του ν.3028/2002 ["γ) τα νεότερα πολιτιστικά αγαθά που ανάγονται στην περίοδο των εκάστοτε τελευταίων εκατό ετών και χαρακτηρίζονται μνημεία λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, πολεοδομικής, κοινωνικής,
εθνολογικής, λαογραφικής, τεχνικής, βιομηχανικής ή εν γένει ιστορικής, καλλιτεχνικής ή επιστημονικής σημασίας τους."] η εγκατάσταση φόρτωσης λιγνίτη που βρίσκεται στο λιμάνι της Κύμης διότι πρόκειται για εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κατασκευή των αρχών του 20υ αιώνα (1913) που συνδέεται με τα πρώτα βήματα της εκμετάλλευσης λιγνίτη στην Ελλάδα.
Η κατασκευή αποτελεί σημαντική μαρτυρία των τεχνικών και μέσων που εφαρμόστηκαν στην μεταφορά προϊόντων εξόρυξης και ταυτόχρονα σημείο αναφοράς για το λιμάνι και τους κατοίκους της περιοχής. Η απόφαση με αριθμό ΥΠΠΟ/ΔΝΣΑΚ/53802/1186/19-7-2010 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 308/ΑΑΠ/30-7-2010.
Είναι προφανές ότι στην εγκριθείσα μελέτη για την «τροποποίηση και εκσυγχρονισμό του λιμένα της Κύμης», έργου προϋπολογισμού 6.900.000 Ευρώ, ενταγμένου στο ΕΣΠΑ θα υπάρξει ειδική πρόβλεψη που δεν θα περιορίζεται στη διατήρηση αλλά θα εξασφαλίζει κυρίως την ανάδειξη αυτού του μνημείου της νεώτερης μεταλλευτικής ιστορίας της χώρας και της Εύβοιας, ενός μνημείου που αποτελεί πράγματι σύμβολο του λιμανιού της Κύμης.
Σύμφωνα με την εγκριθείσα μελέτη του έργου (Α΄ Φάση) προβλέπεται:
«α) Η κατασκευή κρηπιδωμάτων στον προσήνεμο μώλο (μπροστά από το «Ρίχτυ»), για την εξυπηρέτηση επιβατηγών πλοίων της ακτοπλοΐας (Ε/Γ, Ο/Γ) και κρουαζιερόπλοιων, τα απαραίτητα κτίρια χώρων αναμονής των επιβατών, εκδοτηρίων, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, αναψυκτήρια και γραφεία.
«α) Η κατασκευή κρηπιδωμάτων στον προσήνεμο μώλο (μπροστά από το «Ρίχτυ»), για την εξυπηρέτηση επιβατηγών πλοίων της ακτοπλοΐας (Ε/Γ, Ο/Γ) και κρουαζιερόπλοιων, τα απαραίτητα κτίρια χώρων αναμονής των επιβατών, εκδοτηρίων, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, αναψυκτήρια και γραφεία.
β) Το μπάζωμα μεγάλου τμήματος του παλιού λιμανιού για στάθμευση - συντήρηση και διαχείμαση σκαφών, με τις απαραίτητες υποδομές για την εξυπηρέτηση πολλών τύπων σκαφών.
γ) Εκβάθυνση της λεκάνης σε βάθος 8.50 μέτρων για την υποδοχή μεγάλων σκαφών.» βλ. σχετικά: «Εκσυγχρονισμός του Λιμένα Κύμης» http://www.eviaportal.gr/content.asp?ID=3315 .Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου