Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Οι εκδότες θέλουν έλεγχο του διαδικτύου – Ζητούν σωσίβιο από την Κυβέρνηση !


* Οι εκδότες θέλουν έλεγχο του διαδικτύου
* Προωθούν την επιβολή αγγελιοσήμου
* Ζητούν κατάργηση της ανωνυμίας των blogs.
Εχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ, βρίσκονται σε δεινή θέση.
Ότι με τη ραγδαία μείωση της διαφημιστικής δαπάνης, ακόμα και τα μέχρι χθές ισχυρά συγκροτήματα αντιμετωπίζουν οξύτατα προβλήματα.
Και τι κάνουν, λοιπόν, οι εκδότες;
Πιέζουν την κυβέρνηση να τους διασώσει.
Θα αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την αντίδραση της Ν.Δ. στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις.
Παραθέτω το σημερινό άρθρο του κ.Θανάση Μαυρίδη από το έγκυρο Capital.gr
Κ. Ρ.
SOS: Εκδότες καλούν Χυτήρη


«Έντονες αντιδράσεις ακόμη και εντός της κυβέρνησης προκαλεί ο σχεδιασμός του κ. Χυτήρη για τη «σωτηρία» των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr υποστηρίζουν ότι ο κ. Χυτήρης προσανατολίζεται σε ένα μοντέλο χρηματοδότησης των ΜΜΕ ανάλογο με εκείνο που είχε υιοθετηθεί για τη σωτηρία των τραπεζών.
Οι μεγάλοι εκδοτικοί Όμιλοι περιμένουν τη χρηματοδότηση εναγωνίως για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους. Ωστόσο, μία τέτοια ενέργεια συνιστά παράβαση των κοινοτικών κανόνων, καθώς πρόκειται για άμεση κρατική βοήθεια σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το πρόβλημα θα μπορούσε να ξεπεραστεί αν το κράτος αποκτούσε μετοχές των ΜΜΕ έναντι των χρημάτων που θα έδιδε, όπως συνέβη με τις τράπεζες.
Αυτή η λύση όμως βρίσκει απέναντί της το ίδιο το Σύνταγμα. Η eλευθεροτυπία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και η απόκτηση μετοχών των ΜΜΕ από το κράτος την καταλύει. Ταυτόχρονα μπαίνουν στο τραπέζι θέματα όπως η καθιέρωση αγγελιοσήμου στο διαδίκτυο και η κατάργηση της ανωνυμίας των blogs. Ειδικά το πρώτο επιχειρείται για να διασκεδαστούν οι φόβοι των συνδικαλιστικών σωματείων για την κατάρρευση των ασφαλιστικών τους ταμείων.
Τους προσφέρεται στο πιάτο το πάγιο αίτημά τους να επεκτείνουν το πεδίο δράσης και ελέγχου τους στο διαδίκτυο. Σε αντιστάθμισμα οι συνδικαλιστές θα αποδεχτούν την μείωση του αγγελιοσήμου κατά 50% στην τηλεόραση. Κι επειδή τα νούμερα δεν βγαίνουν, οι επιδιώξεις είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Το διαδίκτυο αντιπροσωπεύει σήμερα μόλις το 3% της διαφημιστικής δαπάνης και δεν μπορεί να αντισταθμίσει την όποια απώλεια από την μείωση του αγγελιοσήμου στην τηλεόραση. Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι ο έλεγχος του διαδικτύου και η αναζήτηση νέων ρόλων για τα συνδικαλιστικά όργανα – φερέφωνα των κομματικών μηχανισμών. Η αυξημένη επιρροή του διαδικτύου τους τρομάζει και σπεύδουν να αλλάξουν άρδην τους κανόνες του παιγνιδιού.
Όλες αυτές οι «αλλαγές» έχουν προκαλέσει έντονες προστριβές στο εσωτερικό της κυβέρνησης. Στα σχέδια Χυτήρη αντιδρούν πολλά κυβερνητικά στελέχη, τα οποία εκτιμούν ότι δεν μπορούν να διασωθούν τα υπερχρεωμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και ότι οποιαδήποτε προσπάθεια θα είναι ατελέσφορη και επιπλέον θα προκαλέσει την αντίδραση της κοινωνίας.
Για να προλάβει τις αντιδράσεις ο κ. Χυτήρης προσπαθεί να επισπεύσει τις διαδικασίες. Έτσι, δεν αποκλείεται να οδηγηθούμε σε έναν απόλυτο αιφνιδιασμό. «Θα τα πούμε στην Βουλή» ήταν η απάντηση βουλευτή του ΠΑΣΟΚ στον οποίο θέσαμε τις σχετικές πληροφορίες.
Θανάσης Μαυρίδης - www.antinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου