Oργιο σπατάλης στον ΕΟΤ αποκαλύπτουν άλλες δύο ένορκες διοικητικές εξετάσεις (ΕΔΕ) που παραδίδονται αυτές τις ημέρες στον πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού κ. Ν. Κανελλόπουλο , αλλά και στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνο. Η πρώτη αφορά τα «φιλοφρονητικά δώρα» , που έδινε ΕΟΤ σε διάφορους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για τα έτη 2008 και 2009, και πραγματοποιήθηκε για να εξακριβωθεί αν φέρουν συγκεκριμένες ευθύνες υπάλληλοι και στελέχη του οργανισμού. Η δεύτερη ΕΔΕ έγινε για τον καταλογισμό ευθυνών στο «σκάνδαλο», όπως το έχει ονομάσει η κυβέρνηση, με τα εισιτήρια του κοινωνικού τουρισμού. Τα πορίσματα από τις ΕΔΕ αναμένεται να διαβιβασθούν και στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό των ποσών που ζημιώθηκε ο Οργανισμός Τουρισμού στους υπολόγους. Ο ΕΟΤ είναι αποφασισμένος να ζητήσει πίσω τα λεφτά του, όποιος και αν τα έχει πάρει, όπως δηλώνει κυβερνητικό στέλεχος. Τα παλαιότερα πορίσματα του ΕΟΤ, όπου επίσης εντοπίσθηκε όργιο σπατάλης, διαβιβάσθηκαν ήδη στον Εισαγγελέα για τα περαιτέρω, ενώ με ενδιαφέρον αναμένονται οι ποινικές διώξεις εναντίον συγκεκριμένων ατόμων οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα θα ασκηθούν. Σε περίπτωση που εντοπισθούν και ευθύνες εις βάρος πολιτικών προσώπων, τότε η δικογραφία θα αποσταλεί στη Βουλή για να αποφασίσει για την τύχη των πολιτικών προσώπων η Ολομέλεια του Κοινοβουλίου.
Ταξιδάκια που φέσωσαν με 1 εκατ. ευρώ τον ΕΟΤ
Στον κωδικό «επαγγελματικά ταξίδια για προσέλκυση τουριστών» υπάρχει ένα κονδύλι ύψους 1 εκατ. ευρώ. Καθόλου παράξενο, θα πείτε, αφού αποστολή του ΕΟΤ είναι να φέρνει στη χώρα μας όσο πιο πολλούς τουρίστες μπορεί. Ωστόσο οι ελεγκτές δημόσιας διοίκησης ανακάλυψαν ότι τα ταξίδια αυτά γίνονταν από ένα και μόνο τουριστικό γραφείο με το οποίο παρανόμως, όπως βεβαιώνει και ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Κανελλόπουλος, είχαν συμβληθεί οι τότε ηγεσίες του ΕΟΤ. Το γραφείο εμφανιζόταν ότι έφερνε στη χώρα μας διάφορους προσκεκλημένους του ΕΟΤ (κυρίως δημοσιογράφους, ηθοποιούς, αλλά και tour operators), αλλά και ότι έκοβε εισιτήρια για ταξίδια των στελεχών του ΕΟΤ στο εξωτερικό.
Το... αόρατο σαμπανιζέ Lexus
Εντοπίστηκε στο πάρκινγκ της οδού Τσόχα ένα ολοκαίνουργιο (με μόνο 10.000 χιλιόμετρα στο καντράν του) τζιπ υβριδικό μάρκας Lexus χρώματος... «σαμπανιζέ»(όπως επί λέξει αναφέρεται στο δελτίο απογραφής του ΕΟΤ), αξίας 75.000 ευρώ. Το περίεργο με το συγκεκριμένο τζιπ είναι ότι εμφανίζεται επισήμως... αόρατο. Και τούτο διότι αγοράσθηκε, όπως αποδείχθηκε, παράνομα, ενώ δεν είναι πουθενά καταγεγραμμένο και έτσι ο ΕΟΤ, κατά δήλωση του προέδρου του, δεν μπορεί ούτε να το πουλήσει, ούτε να το χρησιμοποιήσει, ούτε καν να το εκχωρήσει στον ΟΔΔΥ. «Το έχουμε να σαπίζει στο πάρκινγκ» βεβαίωσε ο πρόεδρος του ΕΟΤ, ευελπιστώντας ότι η ΕΔΕ για τα διαφημιστικά κονδύλια του Οργανισμού θα ρίξει φως στην παράνομη αγορά του τζιπ, ώστε να διαπιστωθεί ποιος το αγόρασε, από πού το αγόρασε, γιατί το αγόρασε και ποιος το χρησιμοποιούσε για δύο ολόκληρα χρόνια, χωρίς κανείς να τον σταματήσει, αφού υπάρχουν πληροφορίες ότι κυκλοφορούσε παρανόμως με πινακίδες άλλων (νόμιμων) αυτοκινήτων που ανήκουν στον ΕΟΤ.
Εισιτήρια κοινωνικού τουρισμού
Εντοπίστηκαν περί τα 27.000 κουπόνια κοινωνικού τουρισμού και ερευνάται αν δόθηκαν ατύπως ή νομοτύπως σε μη δικαιούχους. Από τις πρώτες έρευνες αποκαλύφθηκε ότι τα 7.000 διατέθηκαν στον σύλλογο εργαζομένων και τα υπόλοιπα 20.000 διατέθηκαν στην πλειονότητά τους σε κατοίκους της Εύβοιας, είτε σε άτομα που δεν τα δικαιούνταν.
Τα κουπόνια αυτά « φέσωσαν » τα ταμεία του ΕΟΤ, αλλά και πολλούς ξενοδόχους, με αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Το πόρισμα της ΕΔΕ θα καταλογίσει και θα προσωποποιήσει συγκεκριμένες ευθύνες, ώστε το Δημόσιο να μπορέσει τα πάρει τα λεφτά του πίσω. Τα κονδύλια για τη διαφήμιση
Αποκαλυπτικά στοιχεία για οικονομικές ατασθαλίες, κακοδιαχείριση και διασπάθιση δημοσίου χρήματος παρέχει το πρώτο πόρισμα (το οποίο έχει παραδοθεί στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γερουλάνο) των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης που αφορούσε το διαφημιστικό πρόγραμμα του ΕΟΤ, τη διετία 2008 και 2009. Στο συγκεκριμένο πόρισμα αποκαλύπτεται ότι ο ΕΟΤ για να διαφημίσει την Ελλάδα δαπάνησε 70 εκατ. ευρώ.
Οι συμβάσεις για την παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών γίνονταν, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, με διαδικασίες που δεν μπορούσαν να εγγυηθούν τη διαφάνεια, αφού σε ορισμένες περιπτώσεις η ανάθεση γινόταν χωρίς την έγκριση των αρμοδίων οργάνων, κατά παράβαση των κανονισμών του ΕΟΤ. Η σύνταξη δε και η υπογραφή της πλειονότητας των συμβάσεων γινόταν μετά την ολοκλήρωση και την παραλαβή του συμβατικού αντικειμένου. Για λόγους «νομιμοφάνειας» , όπως σημειώνεται, η υπηρεσία υιοθέτησε για την αντιμετώπιση του προβλήματος την πρακτική της προχρονολόγησης των συμβάσεων.
Τα δωράκια και οι... αγελάδες
Α πό τα πρώτα στοιχεία που έγιναν γνωστά ανακαλύφθηκε μια «μαύρη τρύπα» ύψους 1,5 εκατ. ευρώ στον κωδικό «φιλοφρονητικά δώρα». Πρόκειται για δωράκια τα οποία αγόραζε ο ΕΟΤ και τα πρόσφερε σε διάφορους tour operators, ξενοδόχους, τουριστικούς πράκτορες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τι είδους δώρα ήταν αυτά; Από αθώα (και μάλλον φτηνά Τ-shirts με την ένδειξη «Live your myth in Greece») μέχρι πανάκριβες γραβάτες και μεταξωτά μαντίλια μάρκας Ferragamo. Κάποιοι στον ΕΟΤ φαίνεται ότι είχαν αδυναμία στις ακριβές μεταξωτές γραβάτες και, όπως αποκαλύπτεται, τουλάχιστον 15 φορές, υπάλληλοι του ΕΟΤ με άνωθεν εντολή αγόραζαν απευθείας από συγκεκριμένο οίκο, στο Κολωνάκι, δεκάδες γραβάτες, όλες Ferragamo. Το περίεργο με τις φιρμάτες γραβάτες και τα μεταξωτά μαντίλια, όπως επίσης αποκαλύπτεται, ήταν ότι προσφέρονταν κατά σύμπτωση (;) σε «πελάτες» του ΕΟΤ εντός Ελλάδος. Ποτέ στο εξωτερικό. Τον λόγο ουδείς τον γνωρίζει. Κάθε μήνα, δηλαδή, ο ΕΟΤ πλήρωνε 50.000 ευρώ και προμη θευόταν τις μεταξωτές γραβάτες και τα μαντίλια. Ταξιδάκια που φέσωσαν με 1 εκατ. ευρώ τον ΕΟΤ
Στον κωδικό «επαγγελματικά ταξίδια για προσέλκυση τουριστών» υπάρχει ένα κονδύλι ύψους 1 εκατ. ευρώ. Καθόλου παράξενο, θα πείτε, αφού αποστολή του ΕΟΤ είναι να φέρνει στη χώρα μας όσο πιο πολλούς τουρίστες μπορεί. Ωστόσο οι ελεγκτές δημόσιας διοίκησης ανακάλυψαν ότι τα ταξίδια αυτά γίνονταν από ένα και μόνο τουριστικό γραφείο με το οποίο παρανόμως, όπως βεβαιώνει και ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Κανελλόπουλος, είχαν συμβληθεί οι τότε ηγεσίες του ΕΟΤ. Το γραφείο εμφανιζόταν ότι έφερνε στη χώρα μας διάφορους προσκεκλημένους του ΕΟΤ (κυρίως δημοσιογράφους, ηθοποιούς, αλλά και tour operators), αλλά και ότι έκοβε εισιτήρια για ταξίδια των στελεχών του ΕΟΤ στο εξωτερικό.
Το... αόρατο σαμπανιζέ Lexus
Εντοπίστηκε στο πάρκινγκ της οδού Τσόχα ένα ολοκαίνουργιο (με μόνο 10.000 χιλιόμετρα στο καντράν του) τζιπ υβριδικό μάρκας Lexus χρώματος... «σαμπανιζέ»(όπως επί λέξει αναφέρεται στο δελτίο απογραφής του ΕΟΤ), αξίας 75.000 ευρώ. Το περίεργο με το συγκεκριμένο τζιπ είναι ότι εμφανίζεται επισήμως... αόρατο. Και τούτο διότι αγοράσθηκε, όπως αποδείχθηκε, παράνομα, ενώ δεν είναι πουθενά καταγεγραμμένο και έτσι ο ΕΟΤ, κατά δήλωση του προέδρου του, δεν μπορεί ούτε να το πουλήσει, ούτε να το χρησιμοποιήσει, ούτε καν να το εκχωρήσει στον ΟΔΔΥ. «Το έχουμε να σαπίζει στο πάρκινγκ» βεβαίωσε ο πρόεδρος του ΕΟΤ, ευελπιστώντας ότι η ΕΔΕ για τα διαφημιστικά κονδύλια του Οργανισμού θα ρίξει φως στην παράνομη αγορά του τζιπ, ώστε να διαπιστωθεί ποιος το αγόρασε, από πού το αγόρασε, γιατί το αγόρασε και ποιος το χρησιμοποιούσε για δύο ολόκληρα χρόνια, χωρίς κανείς να τον σταματήσει, αφού υπάρχουν πληροφορίες ότι κυκλοφορούσε παρανόμως με πινακίδες άλλων (νόμιμων) αυτοκινήτων που ανήκουν στον ΕΟΤ.
Εισιτήρια κοινωνικού τουρισμού
Εντοπίστηκαν περί τα 27.000 κουπόνια κοινωνικού τουρισμού και ερευνάται αν δόθηκαν ατύπως ή νομοτύπως σε μη δικαιούχους. Από τις πρώτες έρευνες αποκαλύφθηκε ότι τα 7.000 διατέθηκαν στον σύλλογο εργαζομένων και τα υπόλοιπα 20.000 διατέθηκαν στην πλειονότητά τους σε κατοίκους της Εύβοιας, είτε σε άτομα που δεν τα δικαιούνταν.
Τα κουπόνια αυτά « φέσωσαν » τα ταμεία του ΕΟΤ, αλλά και πολλούς ξενοδόχους, με αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Το πόρισμα της ΕΔΕ θα καταλογίσει και θα προσωποποιήσει συγκεκριμένες ευθύνες, ώστε το Δημόσιο να μπορέσει τα πάρει τα λεφτά του πίσω. Τα κονδύλια για τη διαφήμιση
Αποκαλυπτικά στοιχεία για οικονομικές ατασθαλίες, κακοδιαχείριση και διασπάθιση δημοσίου χρήματος παρέχει το πρώτο πόρισμα (το οποίο έχει παραδοθεί στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γερουλάνο) των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης που αφορούσε το διαφημιστικό πρόγραμμα του ΕΟΤ, τη διετία 2008 και 2009. Στο συγκεκριμένο πόρισμα αποκαλύπτεται ότι ο ΕΟΤ για να διαφημίσει την Ελλάδα δαπάνησε 70 εκατ. ευρώ.
Οι συμβάσεις για την παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών γίνονταν, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, με διαδικασίες που δεν μπορούσαν να εγγυηθούν τη διαφάνεια, αφού σε ορισμένες περιπτώσεις η ανάθεση γινόταν χωρίς την έγκριση των αρμοδίων οργάνων, κατά παράβαση των κανονισμών του ΕΟΤ. Η σύνταξη δε και η υπογραφή της πλειονότητας των συμβάσεων γινόταν μετά την ολοκλήρωση και την παραλαβή του συμβατικού αντικειμένου. Για λόγους «νομιμοφάνειας» , όπως σημειώνεται, η υπηρεσία υιοθέτησε για την αντιμετώπιση του προβλήματος την πρακτική της προχρονολόγησης των συμβάσεων.
Τα δωράκια και οι... αγελάδες
Οι γραβάτες, όμως, όσο φιρμάτες και αν είναι, δεν καλύπτουν τη μαύρη τρύπα των 1,5 εκατ. ευρώ η οποία βρέθηκε στον κωδικό «φιλοφρονητικά δώρα». Εντοπίσθηκαν επίσης κονδύλια με τα οποία αγοράστηκαν... αντιστρές μπαλάκια, εκατομμύρια καραμέλες με γεύση... ούζου (όλες αυτές διατέθηκαν στα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό), στυλό και πένες, καπελάκια, αλλά και δύο... αγελάδες που ο ΕΟΤ τις προμηθεύτηκε από την περίφημη Cow Ρarade της Αθήνας και στοίχισαν, όπως αναφέρει η ηγεσία του ΕΟΤ, αρκετά χρήματα. Η μία μάλιστα, την οποία κρατούσε από τα κέρατα ένας τσολιάς, βρισκόταν στο Σύνταγμα και είχε σπόνσορα τον ΕΟΤ. Η άλλη, μία κόκκινη σε καθιστή πόζα, κατέληξε στις αποθήκες του Οργανισμού. Κάποια στιγμή την έβαλαν να διακοσμεί το ημιπαίθριο της οδού Τσόχα, αλλά προφανώς κάποιοι σκέφτηκαν ότι ήταν κιτς διακόσμηση και τη μετέφεραν στις αποθήκες του ΕΟΤ. Ουδείς ενδιαφέρθηκε να την αγοράσει, όσο και αν προσπάθησε η νέα διοίκηση του ΕΟΤ να την ξεφορτωθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου