Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

Ποιος είναι ο Ανδρέας Ρωσσώνης: Ο σύζυγος της εξαδέλφης στη Λίστα Λαγκαρντ που δεν έχανε διαγωνισμό στα εξοπλιστικά

Είναι πολύ καλά δικτυωμένος επιχειρηματίας, πολύ γνωστός στην πιάτσα των εξοπλισμών του υπουργείο Άμυνας, και το όνομά του είχε διαγραφεί από τη Λίστα Λαγκάρντ. Ο Ανδρέας Ρωσσώνης, σύζυγος της εξαδέλφης του Γιώργου Παπακωνσταντίνου, Μαρίνας, αντιπροσώπευε ιταλικά οπλικά συστήματα και οι γνωρίζοντες λένε πως δεν έχανε διαγωνισμό του Πολεμικού Ναυτικού.

Το όνομά του κ.Ρωσσώνη υπήρχε σε ένα από τα τρία αρχεία της Λίστας Λαγκάρντ που είχαν αφαιρεθεί, μαζί με το όνομα της έτερης εξαδέλφης του κ. Παπακωνσταντίνου, Ελένης, και του συζύγου της κ. Σικιαρίδη. Ποιος αφαίρεσε τα ονόματα θα φανεί ίσως από την προανακριτική διαδικασία.
Ποιος ήταν ομως ο κ.Ρωσσώνης; Είναι πολιτικός μηχανικός και γαμπρός του υπουργού Εξωτερικών των κυβερνήσεων Μητσοτάκη, Μιχάλη Παπακωνσταντίνου. Παντρεύτηκε την κόρη του Μαρίνα, η οποία είναι σήμερα 52 ετών, δικηγόρος στην Αθήνα όπου διατηρεί το δικηγορικό γραφείο του πατέρα της με την αδελφή της Ελένη, επίσης ένα από τα τρία κομμένα ονόματα της Λίστας Λαγκάρντ.

Όλα τα κανόνια του ΠΝ γράφουν... Ρωσσώνης
Τα δημοσιεύματα στον Τύπο μιλούν για έναν επιχειρηματία που ήταν μεγάλος «παίκτης» στις αμυντικές προμήθειες και ιδιαίτερα εκείνες του Πολεμικού Ναυτικού. Αντιπροσώπευε διάφορους ιταλικούς οίκους αμυντικών συστημάτων και κυρίως τον οίκο OTO Melara που φτιάχνει πυροβόλα για πολεμικά σκάφη. Ο Ρωσσώνης μαζί με τον συνεργάτη του Ι.Μοδιάνο είχαν καταφέρει από τη δεκαετία του 1980 να κερδίσουν δεκάδες διαγωνισμούς και να βάλουν τα πυροβόλα ΟΤΟ Melara σε κάθε σχεδόν πολεμικό πλοίο της Ελλάδας.
Οι προμήθειες και τα κέρδη ήταν φυσικά αστρονομικά. «Δεν υπάρχει πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που να μην έχει τέτοιο πυροβόλο» λέει αξιωματικός του Π.Ν. στην εφημερίδα «Δημοκρατία» και συνεχίζει: «Φρεγάτες, πυραυλάκατοι, κανονιοφόροι, όλα. Ακόμα και τα αρματαγωγά κλάσης "Ιάσων" έχουν επάνω πυροβόλα OTA Melara»!
Το... μονοπώλιο στα ιταλικά πυροβόλα που επέβαλε ο κ.Ρωσσώνης σημαίνει ότι είχε δημιουργήσει τη δική του αυτοκρατορία μέσα στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, ανεξαρτήτως πολιτικού προϊσταμένου. Οι δραστηριότητές του όμως δεν τελειώνουν στα πυροβόλα. Ο κ.Ρωσσώνης είχε εμπλοκή και στην ναυπήγηση πετρελαιοφόρου του Πολεμικού Ναυτικού από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, αντιπροσωπεύοντας τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri τα οποία ήταν συνεργάτες στη ναυπήγηση.
Το 2004, ο κ.Ρωσσώνης προχωρά και στις τορπίλες. Αντιπροσωπεύει την ιταλική Alenia Westinghouse και προωθεί με κάθε μέσο την τορπίλη BlackShark στο υπουργείο Άμυνας. Το τελευταίο έχει όμως ως μεγάλο φαβορί μια γερμανική τορπίλη, την DM2A4 της STN Atlas. Ο Ρωσσώνης δεν πήρε την προμήθεια, αλλά κατάφερε να χαλάσει όλο το διαγωνισμό με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα τα υποβρύχια να μην έχουν τορπίλες.
Και σε αεροσκάφη και σε υποβρύχια
Ο Τύπος εμπλέκει το όνομά του και σε προμήθεια 12 μεταγωγικών αεροσκαφών το 2010. Τον διαγωνισμό είχε κερδίσει η ιταλική εταιρεία ΑLLENIA που αντιπροσώπευε ο Θόδωρος Ασημακόπουλος, ο οποίος εμπλέκεται στο σκάνδαλο Proton και λέγεται ότι ήταν εκείνος που έφερε τον Λαυρεντιάδη κοντά στο ΠΑΣΟΚ. Σημείωση: Ο κ.Ασημακόπουλος ήταν παλιότερα επικοινωνιολόγος του Κουβέλη και μετά το 2009 σύμβουλος του Γιώργου Παπανδρέου. 
Τότε, με υπουργό τον Ευάγγελο Βενιζέλο και αναπληρωτή υπουργό τον Πάνο Μπεγλίτη, η Πολεμική Αεροπορία είχε διαπιστώσει προβλήματα στα C-27J και αρνείται την παραλαβή τους. Ο τότε γενικός διευθυντής εξοπλισμών Βαγγέλης Βασιλάκος επιβάλλει ρήτρες καθυστέρησης και το δίδυμο Ρωσσώνης-Ασημακόπουλος κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να παραληφθούν τα αεροσκάφη, όπως και γίνεται. Κανείς δεν έμαθε τι απέγινε με τις ρήτρες. Σήμερα πάντως, πετάει μόνο ένα C-27J από τα 12 της παραγγελίας.
Τα έργα και οι ημέρες του κ.Ρωσσώνη επεκτείνονται και σε αμαρτωλές αναθέσεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Έχοντας επαγγελματική και φιλική σχέση με τον Λιβανέζο ιδιοκτήτη τους, Ισκαντάρ Σάφα, προώθησε την αναθεώρηση της σύμβασης για την προμήθεια των υποβρυχίων κλάσης «214». Λόγω της πίεσης, εκεί που οι Γερμανοί κατασκευαστές (ThyssenKrupp Marine Systems) των υποβρυχίων έπρεπε να πληρώσουν ρήτρες γιατί καθυστερούσαν την παράδοσή τους και ήταν έτοιμοι να δώσουν δύο ακόμα υποβρύχια ως αντίδωρο, το υπουργείο Άμυνας σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών (υπουργός Γιώργος Παπακωνσταντίνου)... παρήγγειλαν ακόμα δύο υποβρύχια πληρώνοντας 480 εκατ. ευρώ. Η Ελλάδα είχε μπει ήδη στο Μνημόνιο.
Λεπτομέρεια: Την εισήγηση, γράφει η «Δημοκρατία», για να δοθεί η συγκεκριμένη λύση στο θέμα των υποβρυχίων 214 και να δοθούν τα λεφτά αυτά έκανε ο τότε υπουργός Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος.
http://www.iefimerida.gr ,«Δημοκρατία»,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου