Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Oι σχολές της ντροπής


Από την πρώτη στιγμή που η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έκανε άρση της «αδικίας» και κατάργησε την βάση του δέκα είχαμε εκφράσει την διαφωνία μας για το μέτρο. Πρόκειται για ένα «μέτρο» όπου οι κυβερνήσεις τις δεξιάς το βλέπουν ως «άνοδο» του επιπέδου της παιδείας και του ΠΑΣΟΚ ως αδικία.

Σε κάθε περίπτωση ένα διοικητικό μέτρο δεν επιφέρει αναβάθμιση της παιδείας και δη εκείνο της Δευτεροβάθμιας. ΆΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ. 

Στόχος μου σήμερα είναι ότι χαζεύοντας τις βάσεις,  και «αξιολογώντας» τα Λύκεια του Νομού με κριτήριο την ποιότητα των σχολών που μπήκαν οι μαθητές και «βγάζοντας»  από την αξιολόγηση ένα- δύο Λύκεια της Χαλκίδας, γιατί τότε  τα συμπεράσματα θα είναι λανθασμένα (όπως π.χ το 1ον Λύκειο) . Για εμένα έχει άλλη αξιολόγηση ένα περιφερειακό Λύκειο π.χ της Κύμης ή του Μαντουδίου να βάλει το 10% των μαθητών του σε περιζήτητα ΑΕΙ (ΕΜΠ, Αθήνας, ΟΠΑ, Θεσσ/κης, Πάτρας) και άλλη το 1ον Λύκειο της Χαλκίδας να βάλλει το 20% των μαθητών του σε αυτά τα ΑΕΙ στην πρώτη είναι επιτυχία στην δεύτερη είναι αποτυχία.
Γιατί μια σωστή αξιολόγηση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος χρειάζεται να «τρέξει» δώδεκα χρόνια πίσω στην πρώτη περίπτωση και ίσως χρειάζεται να δοθούν συγχαρητήρια και στους δασκάλους του δημοτικού.   

Εντόπισα ακόμη και διάφορα εξωφρενικά όπως:
Την ύπαρξη σχολών όπως  Κοινωνικής κι Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πελοποννήσου με έδρα την Κόρινθο(!) το οποίο υποδέχεται 108(!) νέους φοιτητές που ξεπέρασαν τη βάση του 13,05 και δεν μπορώ να φανταστώ τι βγαίνει κανείς από το τμήμα αυτό.
Τι να ευχηθεί κανείς στους 180 νέους φοιτητές του τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης Κομοτηνής;
Ποιο το μέλλον των 126(!) φοιτητών που έγιναν δεκτοί στο τμήμα Μεσογειακών Σπουδών της Ρόδου "πιάνοντας" το 11,73 της βάσης.

Υπάρχουν δεκάδες ακόμα παραδείγματα, ειδικά στο χώρο των ΤΕΙ.  Τι έννοια έχει  να μπαίνουν σε σχολές των ΤΕΙ μαθητές που δεν ξέρουν να λύνουν δευτεροβάθμια εξίσωση και δη σε τεχνικά τμήματα και να σπαταλούν δύο με τρία χρόνια να μάθουν να λύνουν  τριώνυμα και παραγώγους; Γιατί  τότε τίθεται το ερώτημα πότε θα μάθουν να γίνουν ερευνητές να μπορούν να προάγουν την επιστήμη ; Ή ΜΗΠΩΣ αυτό είναι ψηλά γράμματα; Μήπως μας προορίζουν απλά για «εφαρμοστές» και την στρατηγική τους αυτή, την επιτυγχάνουν με τους εσωτερικούς σύμμαχούς τους.

Τις σχολές αυτές δεν σώζει κανένας νόμος πλαίσιο ούτε τις επηρεάζει η χαμηλή χρηματοδότηση. Τα τμήματα αυτά θα πρέπει να κλείσουν με σκοπό να απαλλαχθεί η χώρα από ένα νοθευμένο εργατικό δυναμικό που μάταια αναζητά θέσεις εργασίας κοντά στο αντικείμενο των σπουδών του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου