Οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ)
παρέχουν εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση, θεωρητική και πρακτική, για
πλοιάρχους και μηχανικούς του Εμπορικού Ναυτικού.
Οι απόφοιτοι των σχολών
λαμβάνουν τίτλο σπουδών της τρίτης βαθμίδας εκπαίδευσης και αποδεικτικό
ναυτικής ταυτότητας (δίπλωμα) Γ’ τάξης Πλοιάρχου ή Μηχανικού.
Η Ναυτιλία και οι έλληνες ναυτικοί
(πλοίαρχοι, μηχανικοί, ναύτες, ναυτεργάτες) αποτελούν κεφάλαιο ανάπτυξης για
την χώρα. Ωστόσο, από το 2008 μέχρι σήμερα τα ποσοστά ανεργίας των ελλήνων
ναυτικών αυξάνονται δραματικά ενώ πολλά είναι και τα προβλήματα που
παρατηρούνται στην εύρυθμη λειτουργία των σχολών.
Η ανεπαρκής χρηματοδότηση του Κεφαλαίου
Ναυτικής Εκπαίδευσης και οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό, ειδικά Πλοιάρχων και
Μηχανικών Α’ τάξης, δημιουργούν πολλά ερωτηματικά σχετικά με την εύρυθμη
λειτουργία των σχολών.
Δεδομένης της υψηλής ζήτησης που παρατηρείται
για στελέχη στον τομέα της ναυτιλίας και της σημασίας που αποδεδειγμένα έχει η
ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία για την Εθνική Οικονομία, κρίσιμο παραμένει
το ερώτημα πως είναι δυνατόν να αυξάνονται τα ποσοστά ανεργίας στο συγκεκριμένο
κλάδο.
Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των σπουδαστών που φοιτούν στις ΑΕΝ της χώρας ανά έτος και ειδικότητα, από το 2004 μέχρι σήμερα. Παρακαλώ να κατατεθεί σχετικός πίνακας.
- Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των ανέργων ναυτικών ανά ειδικότητα στη χώρα από το 2008 μέχρι σήμερα. Παρακαλώ να κατατεθεί σχετικός πίνακας.
- Ποια είναι η χρηματοδότηση του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης για τα έτη 2010, 2011 και 2012; Για πόσο διάστημα επαρκεί αυτή, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες μισθοδοσίας, σίτισης και γενικότερα λειτουργίας των ΑΕΝ και των ΚΕΣΕΝ;
- Έχει ενημερωθεί το αρμόδιο Υπουργείο για τυχόν μη ικανοποίηση αιτήσεων για συμμετοχή στα ΚΕΣΕΝ, λόγω ελλείψεων προσωπικού;
- Έχει προβλεφθεί πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και ιδιαίτερα Πλοιάρχων και Μηχανικών Α’ τάξης για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης διδασκαλίας στις ΑΕΝ και στα ΚΕΣΕΝ;
- Σε ποιες δράσεις αποσκοπείτε ώστε να μην χαθεί ο ναυτικός χαρακτήρας των ΑΕΝ, των ειδικών σχολείων και του ΚΕΣΕΝ;
- Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης; Εξακολουθούν να ισχύουν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης, στην οποία συμπεριλάμβανε και χωρική αναδιάρθρωση ΑΕΝ, καθώς και ιδιωτικοποίηση του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου