Ο δάσκαλος και τωρινός πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του “ΠΕΙΡ”, το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας, ο Θανάσης Γούναρης, είχε την εξαιρετική ιδέα τον περασμένο Νοέμβριο για τη δημιουργία ενός συνδυασμού που ονομάζεται “Πειρατές στην Εκπαίδευση” (Διακήρυξη και Αρχές).
Αυτός ο συνδυασμός κατέβηκε με το ψηφοδέλτιο του και
με την στήριξη του ΠΕΙΡ, στις εθνικές εκλογές των εκπαιδευτικών για τους
εκπροσώπους τους στο συνδικαλιστικό τους όργανο στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση. Η ιδέα του αγκαλιάστηκε θερμά από τους συναδέλφους του σε
εθνικό επίπεδο και τα αποτελέσματα ήταν απρόσμενα καλά, ο συνδυασμός
πέτυχε ένα 2,05% (Τελικά αποτελέσματα εκλογών ΚΥΣΠΕ 2012 [pdf αρχείο]) των ψήφων.
Τον Ιανουάριο, του τρέχοντος έτους, ένα άλλο ψηφοδέλτιο διαμορφώθηκε από δύο δάσκαλους και έφερε ένα αποτέλεσμα 5,4% των ψήφων. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν πολύ κοντά στο να κερδηθεί μία θέση στο επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο του “Αριστοτέλη”, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αθήνας.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι “Πειρατές στην Εκπαίδευση” έχασαν την έδρα μόνο για έξι ψήφους, και αυτό λόγω του ψηφοδελτίου που υποστηριζόταν από το ΠΑΣΟΚ, ένα κόμμα που ήταν στην κυβέρνηση της Ελλάδας για δεκαετίες.
Τώρα, “Οι Πειρατές στην Εκπαίδευση” κατεβαίνουν διεκδικώντας θέση στο Συμβούλιο των Αντιπροσώπων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ). Οι εκλογές αυτές θα διεξαχθούν στους κατά τόπους συλλόγους των εκπαιδευτικών για την εκλογή των αντιπροσώπων τους στην ΔΟΕ, στο τέλος του Μαΐου.
Οι Έλληνες Πειρατές έχουν μεγάλο ενθουσιασμό για αυτήν την καμπάνια. Προσπαθούν να επηρεάσουν όλους τους φίλους και τους γνωστούς τους για να δώσουν την ψήφο τους.
Βασικές αρχές στους “Πειρατές στην Εκπαίδευση” είναι, η άμεση συμμετοχική δημοκρατία, η διαφάνεια, η ελεύθερη ανταλλαγή πληροφοριών και η προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Τον Ιανουάριο, του τρέχοντος έτους, ένα άλλο ψηφοδέλτιο διαμορφώθηκε από δύο δάσκαλους και έφερε ένα αποτέλεσμα 5,4% των ψήφων. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν πολύ κοντά στο να κερδηθεί μία θέση στο επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο του “Αριστοτέλη”, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αθήνας.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι “Πειρατές στην Εκπαίδευση” έχασαν την έδρα μόνο για έξι ψήφους, και αυτό λόγω του ψηφοδελτίου που υποστηριζόταν από το ΠΑΣΟΚ, ένα κόμμα που ήταν στην κυβέρνηση της Ελλάδας για δεκαετίες.
Τώρα, “Οι Πειρατές στην Εκπαίδευση” κατεβαίνουν διεκδικώντας θέση στο Συμβούλιο των Αντιπροσώπων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ). Οι εκλογές αυτές θα διεξαχθούν στους κατά τόπους συλλόγους των εκπαιδευτικών για την εκλογή των αντιπροσώπων τους στην ΔΟΕ, στο τέλος του Μαΐου.
Οι Έλληνες Πειρατές έχουν μεγάλο ενθουσιασμό για αυτήν την καμπάνια. Προσπαθούν να επηρεάσουν όλους τους φίλους και τους γνωστούς τους για να δώσουν την ψήφο τους.
Βασικές αρχές στους “Πειρατές στην Εκπαίδευση” είναι, η άμεση συμμετοχική δημοκρατία, η διαφάνεια, η ελεύθερη ανταλλαγή πληροφοριών και η προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Μιλώντας στους PIRATE TIMES για τους “Πειρατές στην
Εκπαίδευση”, ο Θανάσης Γούναρης σημείωσε ότι ο ίδιος και οι συνάδελφοί
του, δάσκαλοι και δασκάλες, απειλούν το “status quo” στην ΔΟΕ και αυτό
είναι κάτι που, φαίνεται πως δεν αρέσει.
“Δεν θέλουν να διαταραχθεί το καθεστώς που ισχύει και είναι πραγματικά ενοχλημένοι από τις αναρτήσεις μας στην ομάδα μας στο facebook όπου παρουσιάζουμε τις παρατυπίες από ένα νυν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ”, δήλωσε ο κ. Γούναρης.
“Δεν θέλουν να διαταραχθεί το καθεστώς που ισχύει και είναι πραγματικά ενοχλημένοι από τις αναρτήσεις μας στην ομάδα μας στο facebook όπου παρουσιάζουμε τις παρατυπίες από ένα νυν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ”, δήλωσε ο κ. Γούναρης.
Pirate Times: Γιατί αυτές οι δημοσιεύσεις στο Facebook, έχουν ενοχλήσει το διοικητικό συμβούλιο; Θανάσης Γούναρης: Το ΔΣ της ΔΟΕ ενοχλήθηκε γιατί στο facebook group
μας αναρτήθηκαν δημοσιεύσεις, που δείχνουν ότι ένα μέλος καταδικάστηκε
από τα δικαστήρια για οικονομικές ατασθαλίες και για κατάχρηση εξουσίας,
ενώ κατέχει ήδη και άλλες θέσεις σε δημόσιες υπηρεσίες είτε ως
εκλεγμένος εκπρόσωπος, είτε ως διορισμένος από την κυβέρνηση.
Ενοχλήθηκαν πιο πολύ από τις δικές μας αποκαλύψεις, σε μια απλή ομάδα
στο facebook που έχει μόνο 115 μέλη, και όχι από το γεγονός ότι υπάρχουν
δημοσιεύσεις στα μεγάλα ΜΜΕ που διαβάζονται καθημερινά από χιλιάδες
αναγνώστες!
Το παράλογο πράγμα εδώ είναι ότι, παρά τις καταδίκες του και πάρα τις καταγγελίες από τους “Πειρατές στην Εκπαίδευση”, το καταδικασμένο μέλος διορίστηκε ως πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου σε ένα δημόσιο οργανισμό! Το ΔΣ της ΔΟΕ δεν απάντησε στις αιτιάσεις που εστάλησαν με προσωπικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα μέλη και στην γραμματεία της ΔΟΕ.
Απάντηση δεν υπήρξε ποτέ σε αυτά που δημοσιεύτηκαν. Αντίθετα, υπήρξαν επιθέσεις κατά του συνδυασμού «Πειρατές στην Εκπαίδευση» καθώς και προσωπικά εναντίον μου.
Το πολιτικό κατεστημένο που οδήγησε τη χώρα στο γκρεμό καλύπτει τους ανθρώπους του, και ότι αυτοί έκαναν, είναι γι “αυτούς αρκετά καλός μόνο και μόνο επειδή φέρνει ψήφους!
Το παράλογο πράγμα εδώ είναι ότι, παρά τις καταδίκες του και πάρα τις καταγγελίες από τους “Πειρατές στην Εκπαίδευση”, το καταδικασμένο μέλος διορίστηκε ως πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου σε ένα δημόσιο οργανισμό! Το ΔΣ της ΔΟΕ δεν απάντησε στις αιτιάσεις που εστάλησαν με προσωπικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα μέλη και στην γραμματεία της ΔΟΕ.
Απάντηση δεν υπήρξε ποτέ σε αυτά που δημοσιεύτηκαν. Αντίθετα, υπήρξαν επιθέσεις κατά του συνδυασμού «Πειρατές στην Εκπαίδευση» καθώς και προσωπικά εναντίον μου.
Το πολιτικό κατεστημένο που οδήγησε τη χώρα στο γκρεμό καλύπτει τους ανθρώπους του, και ότι αυτοί έκαναν, είναι γι “αυτούς αρκετά καλός μόνο και μόνο επειδή φέρνει ψήφους!
PT: Τι διεκδικούν οι “Πειρατές στην Εκπαίδευση”; ΘΓ:
Είμαστε συνδεδεμένοι άμεσα με την ιδεολογία του ΠΕΙΡ. Οι βασικές αρχές
στους “Πειρατές στην Εκπαίδευση» είναι η διαφάνεια, η ελεύθερη ανταλλαγή
πληροφοριών, η προστασία της ιδιωτικής ζωής. Οι πολιτικές και τα
προγράμματα πρέπει να αναπτυχθούν ξανά από το μηδέν και να είναι πάντα
σε συνεχή εξέλιξη. Είναι μια ευκαιρία, τώρα, να αναλογιστούμε όλοι την
θέση μας και να γίνουμε μέλη. Η εκπροσώπηση μέσα στην δημοκρατία πρέπει
να μεταρρυθμιστεί σε αυτό που πραγματικά πρέπει να είναι. Μακριά από
παγιωμένες και αναποτελεσματικές τακτικές και τις νέες συνενώσεις
“δεινοσαύρων” που αναπαράγονται οι ίδιοι και ίδιοι (τόσο σε πρόσωπα όσο
και σε αντιλήψεις) με μόνο στόχο να διατηρήσουν τις θέσεις τους.
Δυστυχώς, η σημερινή κατάσταση στον συνδικαλισμό, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχει οδηγήσει στη δημιουργία μιας καθαρά επαγγελματικού τύπου συνδικαλιστικής οργάνωσης. Μια ένωση επαγγελματιών του συνδικαλισμού που βρίσκονται μόνιμα στις θέσεις και στα πόστα, με μοναδικό στόχο τη διατήρηση μιας ξεπερασμένης πρακτικής, χωρίς όραμα και χωρίς διάθεση για δράσεις προς τη σωστή κατεύθυνση. Απαρχαιωμένες τακτικές και πρόσφατα δημιουργημένοι “σχηματισμοί” με παλιά υλικά, προσπαθούν να διατηρήσουν την πεπατημένη στον συνδικαλισμό των εκπαιδευτικών.
Αυτή τη φορά, όμως, θα μας βρουν απέναντί τους, εμάς τους “Πειρατές στην Εκπαίδευση” και την άμεση συμμετοχική δημοκρατία (μία από τις βασικές αρχές μας) που αγαπάμε. Θα εξακολουθήσουμε να θέλουμε την απελευθέρωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και να την καταστήσουμε προσιτή σε όλους. Όλες οι χρήσεις για μη εμπορικούς σκοπούς, επεξεργασία και διανομή του πολιτισμού μας θα πρέπει να ενθαρρυνθούν σαφώς. Οι τεχνολογίες που περιορίζουν τα νόμιμα δικαιώματα των καταναλωτών να αντιγράφουν και να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες και τον πολιτισμό, όπως τα DRM (Digital Rights Management) θα πρέπει να απαγορευτούν. Η μη εμπορική διανομή του κοινού μας πολιτισμού, η πληροφόρηση και η γνώση -με σαφή εξαίρεση τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα- δεν θα πρέπει να περιορίζεται με κανέναν τρόπο και δεν πρέπει να επιφέρει κανενός είδους τιμωρία. Θέλουμε να δημιουργηθούν πολιτιστικά κοινά που να είναι διαθέσιμα σε όλους.
Τέλος, το σημαντικότερο καθήκον μας είναι να βεβαιωθούμε ότι ο κόσμος δεν θα γυρίσει πίσω σε ένα νέου είδους “μεσαίωνα” πριν καταφέρουμε την απελευθέρωση του πολιτισμού μας, δυστυχώς όμως έχουμε ήδη δει τα πρώτα σημάδια για κάτι τέτοιο να συμβαίνει ήδη. Με τη συμμετοχή μπορούμε να αλλάξουμε το σήμερα στους δασκάλους και να οικοδομήσουμε το αύριο των παιδιών.
Δυστυχώς, η σημερινή κατάσταση στον συνδικαλισμό, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχει οδηγήσει στη δημιουργία μιας καθαρά επαγγελματικού τύπου συνδικαλιστικής οργάνωσης. Μια ένωση επαγγελματιών του συνδικαλισμού που βρίσκονται μόνιμα στις θέσεις και στα πόστα, με μοναδικό στόχο τη διατήρηση μιας ξεπερασμένης πρακτικής, χωρίς όραμα και χωρίς διάθεση για δράσεις προς τη σωστή κατεύθυνση. Απαρχαιωμένες τακτικές και πρόσφατα δημιουργημένοι “σχηματισμοί” με παλιά υλικά, προσπαθούν να διατηρήσουν την πεπατημένη στον συνδικαλισμό των εκπαιδευτικών.
Αυτή τη φορά, όμως, θα μας βρουν απέναντί τους, εμάς τους “Πειρατές στην Εκπαίδευση” και την άμεση συμμετοχική δημοκρατία (μία από τις βασικές αρχές μας) που αγαπάμε. Θα εξακολουθήσουμε να θέλουμε την απελευθέρωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και να την καταστήσουμε προσιτή σε όλους. Όλες οι χρήσεις για μη εμπορικούς σκοπούς, επεξεργασία και διανομή του πολιτισμού μας θα πρέπει να ενθαρρυνθούν σαφώς. Οι τεχνολογίες που περιορίζουν τα νόμιμα δικαιώματα των καταναλωτών να αντιγράφουν και να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες και τον πολιτισμό, όπως τα DRM (Digital Rights Management) θα πρέπει να απαγορευτούν. Η μη εμπορική διανομή του κοινού μας πολιτισμού, η πληροφόρηση και η γνώση -με σαφή εξαίρεση τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα- δεν θα πρέπει να περιορίζεται με κανέναν τρόπο και δεν πρέπει να επιφέρει κανενός είδους τιμωρία. Θέλουμε να δημιουργηθούν πολιτιστικά κοινά που να είναι διαθέσιμα σε όλους.
Τέλος, το σημαντικότερο καθήκον μας είναι να βεβαιωθούμε ότι ο κόσμος δεν θα γυρίσει πίσω σε ένα νέου είδους “μεσαίωνα” πριν καταφέρουμε την απελευθέρωση του πολιτισμού μας, δυστυχώς όμως έχουμε ήδη δει τα πρώτα σημάδια για κάτι τέτοιο να συμβαίνει ήδη. Με τη συμμετοχή μπορούμε να αλλάξουμε το σήμερα στους δασκάλους και να οικοδομήσουμε το αύριο των παιδιών.
PT: Πώς σας προέκυψε η ιδέα να σχηματίσουν οι “Πειρατές στην Εκπαίδευση”; ΘΓ:
Η ιδέα ήρθε αυθόρμητα ως απάντηση σε μια ερώτηση ένας φίλος μου, που
μου ζήτησε το περασμένο καλοκαίρι: Είσαι δάσκαλος ναι ή όχι; Υπάρχουν
λοιπόν και “Πειρατές στην Εκπαίδευση”; Αυτή ήταν η πρώτη φορά που
οδήγησε στην δημιουργία των “Πειρατές στην Εκπαίδευση”. Πήραμε μέρος
στις εθνικές εκλογές των εκπαιδευτικών τον περασμένο Νοέμβριο, με μόνο
έναν υποψήφιο και μόνο με την παρουσία μας στο διαδίκτυο, κι όμως πήραμε
ένα ποσοστό 2,05%, μας εμπιστεύτηκαν 1.254 συνάδελφοι με την ψήφο τους.
Μετά από 2 μήνες, στις εκλογές στο «Αριστοτέλης», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, με δύο υποψηφίους, με μια μικρή εκστρατεία και με μια ομιλία στην ολομέλεια πάνω στις βασικές αρχές μας, πήραμε ποσοστό 5,4% και φτάσαμε πολύ κοντά στην κατάκτηση μιας έδρας στο επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι χάσαμε την έδρα για μόλις έξι ψήφους από το ψηφοδέλτιο που υποστηριζόταν από το ΠΑΣΟΚ, ένα κόμμα που ήταν στην κυβέρνηση της Ελλάδας εδώ και δεκαετίες!
Αυτό δείχνει από μόνο του τη ζημία που υπέστησαν τα μεγάλα κόμματα που φέρουν το βάρος της ευθύνης για την κρίση στην Ελλάδα. Άρχισαν να μας υπολογίζουν πλέον και να μας αποδίδουν σοβαρότητα! Αυτή τη φορά στις 30 Μαΐου είναι η τελευταία εκλογική αναμέτρηση για τη διετία 2012-2014. Κατεβαίνουνε στις εκλογές του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων της ΔΟΕ ( Ενημερωτικό Σημείωμα για τις Εκλογές Αντιπροσώπων στους Συλλόγους), και πάλι στην Αθήνα, με το ίδιο ψηφοδέλτιο όπως και στο “Αριστοτέλης” και επιπλέον, με τρεις υποψηφίους αυτή την φορά, πάμε για να κάνουμε την υπέρβαση και να εκλέξουμε τον πρώτο συνδικαλιστή των Πειρατών!
Για την ιστορία, υποψήφιος το Νοέμβριο του 2012 ήμουν μόνο εγώ, τον Ιανουάριο του 2013, ο Μάρκος Παπαϊωάννου προσχώρησε στο ψηφοδέλτιό μας και υπάρχει και ένα τρίτο μέλος πλέον, μια γυναίκα υποψήφια, η Ηλέκτρα Παγώνη. Μεγάλη βοήθεια στην προσπάθειά μας αυτή, εκτός από τον τομέα της εκπαίδευσης, διέθεσαν το χρόνο τους και τις γνώσεις τους και πολλοί πειρατές (αυτός είναι άλλωστε και ο τρόπος μας, να δουλεύουμε ομαδικά). Ενδεικτικά αναφέρω τον Σίμο Δαλκυριάδη, συντονιστή της Ομάδας Επικοινωνίας (ΟΜ.ΕΠ) του ΠΕΙΡ, ο οποίος δημιούργησε τη σελίδα μας και εξακολουθεί να την διαχειρίζεται, και την γυναίκα μου, Πηνελόπη Πετροπούλου η οποία ανέλαβε το έργο όλου του συντονισμού της επικοινωνίας! Είναι μέλος του ΠΕΙΡ και ήταν υποψήφια στην Αθήνα στις τελευταίες εθνικές βουλευτικές εκλογές.
Μετά από 2 μήνες, στις εκλογές στο «Αριστοτέλης», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, με δύο υποψηφίους, με μια μικρή εκστρατεία και με μια ομιλία στην ολομέλεια πάνω στις βασικές αρχές μας, πήραμε ποσοστό 5,4% και φτάσαμε πολύ κοντά στην κατάκτηση μιας έδρας στο επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι χάσαμε την έδρα για μόλις έξι ψήφους από το ψηφοδέλτιο που υποστηριζόταν από το ΠΑΣΟΚ, ένα κόμμα που ήταν στην κυβέρνηση της Ελλάδας εδώ και δεκαετίες!
Αυτό δείχνει από μόνο του τη ζημία που υπέστησαν τα μεγάλα κόμματα που φέρουν το βάρος της ευθύνης για την κρίση στην Ελλάδα. Άρχισαν να μας υπολογίζουν πλέον και να μας αποδίδουν σοβαρότητα! Αυτή τη φορά στις 30 Μαΐου είναι η τελευταία εκλογική αναμέτρηση για τη διετία 2012-2014. Κατεβαίνουνε στις εκλογές του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων της ΔΟΕ ( Ενημερωτικό Σημείωμα για τις Εκλογές Αντιπροσώπων στους Συλλόγους), και πάλι στην Αθήνα, με το ίδιο ψηφοδέλτιο όπως και στο “Αριστοτέλης” και επιπλέον, με τρεις υποψηφίους αυτή την φορά, πάμε για να κάνουμε την υπέρβαση και να εκλέξουμε τον πρώτο συνδικαλιστή των Πειρατών!
Για την ιστορία, υποψήφιος το Νοέμβριο του 2012 ήμουν μόνο εγώ, τον Ιανουάριο του 2013, ο Μάρκος Παπαϊωάννου προσχώρησε στο ψηφοδέλτιό μας και υπάρχει και ένα τρίτο μέλος πλέον, μια γυναίκα υποψήφια, η Ηλέκτρα Παγώνη. Μεγάλη βοήθεια στην προσπάθειά μας αυτή, εκτός από τον τομέα της εκπαίδευσης, διέθεσαν το χρόνο τους και τις γνώσεις τους και πολλοί πειρατές (αυτός είναι άλλωστε και ο τρόπος μας, να δουλεύουμε ομαδικά). Ενδεικτικά αναφέρω τον Σίμο Δαλκυριάδη, συντονιστή της Ομάδας Επικοινωνίας (ΟΜ.ΕΠ) του ΠΕΙΡ, ο οποίος δημιούργησε τη σελίδα μας και εξακολουθεί να την διαχειρίζεται, και την γυναίκα μου, Πηνελόπη Πετροπούλου η οποία ανέλαβε το έργο όλου του συντονισμού της επικοινωνίας! Είναι μέλος του ΠΕΙΡ και ήταν υποψήφια στην Αθήνα στις τελευταίες εθνικές βουλευτικές εκλογές.
Θα ήθελα εδώ να ευχαριστήσω και όλους όσους μας
βοήθησαν στους “Πειρατές στην Εκπαίδευση”, από το Κόμμα Πειρατών
Ελλάδας, για να αποκτήσουμε υπόσταση και μορφή.
PT: Ποια είναι η κατάσταση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα; ΘΓ:
“Πάρτε μια θέση για τους Έλληνες δασκάλους”. Πρόκειται για μια σαφή
έκκληση προς όλους, να αναγνωρίσουν τον καίριο ρόλο της εκπαίδευσης στη
μεταμόρφωση της ζωής των εκπαιδευομένων, παντού, σε όλα τα επίπεδα της
εκπαίδευσης. Σε αυτό το δύσκολο οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο στο
οποίο εργάζονται οι εκπαιδευτικοί, πρέπει να βρούμε τρόπους για να
βελτιώσουμε την επαγγελματική μας κατάσταση και τις συνθήκες εργασίας
όλου του προσωπικού στην εκπαίδευση.
Στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης, οι Έλληνες δάσκαλοι είναι από τους πιο κακοπληρωμένους δημόσιους υπαλλήλους και κατέληξαν να βρίσκονται στο χείλος της οικονομικής εξαθλίωσης. Αυτή η εξαθλίωση, του Έλληνα δάσκαλου, τον έθεσε στο περιθώριο, ιδίως τώρα και δεδομένου ότι η κοινωνία χρειάζεται περισσότερο από ποτέ τη συμβολή του για να τονώσει το ηθικό ενός έθνους που έχει χρεοκοπήσει όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ηθικά και θεσμικά.
Μισό εκατομμύριο παιδιά στην Ελλάδα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, ενώ το ποσοστό της παιδικής φτώχειας στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, υπολογίζεται στο 30%. Η οικονομική κρίση εκτός από την ανεργία, τη φτώχεια και τη διεύρυνση των ανισοτήτων, συνοδεύεται και από μείωση του επιπέδου στην παροχή της υγείας, την επισιτιστική ανασφάλεια, την κακή ποιότητα διατροφής και την αύξηση της νοσηρότητας και της θνησιμότητας στην παιδική ηλικία.
Δεν υπάρχει κανένα έλεος, από τους λεγόμενους “δανειστές μας” για τις ευαίσθητες ομάδες του ελληνικού πληθυσμού. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα χάνουν τις δουλειές τους και, κατά συνέπεια, τα εισοδήματά τους μειώνονται σταδιακά και οδηγούνται σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πρέπει να διαχειριστούν την ανθρωπιστική κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην ελληνική κοινωνία και στα ελληνικά σχολεία και να εξασφαλίσουν, στο μέτρο του δυνατού, την συνοχή του ελληνικού λαού, μια συνοχή που έχει τεθεί σε άμεσο κίνδυνο.
Αυτός είναι και ο μεγαλύτερος ρόλος που καλείται να διαδραματίσει σήμερα ο δάσκαλος και η δασκάλα.
Στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης, οι Έλληνες δάσκαλοι είναι από τους πιο κακοπληρωμένους δημόσιους υπαλλήλους και κατέληξαν να βρίσκονται στο χείλος της οικονομικής εξαθλίωσης. Αυτή η εξαθλίωση, του Έλληνα δάσκαλου, τον έθεσε στο περιθώριο, ιδίως τώρα και δεδομένου ότι η κοινωνία χρειάζεται περισσότερο από ποτέ τη συμβολή του για να τονώσει το ηθικό ενός έθνους που έχει χρεοκοπήσει όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ηθικά και θεσμικά.
Μισό εκατομμύριο παιδιά στην Ελλάδα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, ενώ το ποσοστό της παιδικής φτώχειας στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, υπολογίζεται στο 30%. Η οικονομική κρίση εκτός από την ανεργία, τη φτώχεια και τη διεύρυνση των ανισοτήτων, συνοδεύεται και από μείωση του επιπέδου στην παροχή της υγείας, την επισιτιστική ανασφάλεια, την κακή ποιότητα διατροφής και την αύξηση της νοσηρότητας και της θνησιμότητας στην παιδική ηλικία.
Δεν υπάρχει κανένα έλεος, από τους λεγόμενους “δανειστές μας” για τις ευαίσθητες ομάδες του ελληνικού πληθυσμού. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα χάνουν τις δουλειές τους και, κατά συνέπεια, τα εισοδήματά τους μειώνονται σταδιακά και οδηγούνται σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πρέπει να διαχειριστούν την ανθρωπιστική κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην ελληνική κοινωνία και στα ελληνικά σχολεία και να εξασφαλίσουν, στο μέτρο του δυνατού, την συνοχή του ελληνικού λαού, μια συνοχή που έχει τεθεί σε άμεσο κίνδυνο.
Αυτός είναι και ο μεγαλύτερος ρόλος που καλείται να διαδραματίσει σήμερα ο δάσκαλος και η δασκάλα.
PT: Νομίζετε ότι οι “Πειρατές στην Εκπαίδευση” θα καταφέρουν να κερδίσουν μια θέση; ΘΓ:
Στις εκλογές του Ιανουαρίου το καταφέραμε σχεδόν! Νομίζω ότι είναι και
εύκολο αλλά και δύσκολο συνάμα, την ίδια στιγμή! Εξαρτάται από την
αποδοχή που θα έχουμε από τους δασκάλους, τις ψήφους που θα πάρουμε, το
εκλογικό σύστημα και φυσικά την τύχη! Επίσης, εξαρτάται και κατά πολύ
από τις προετοιμασίες που έχουμε κάνει.
Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων, είναι κάτι σαν “το κοινοβούλιο των εκπαιδευτικών” και θα ήταν καλό να έχουμε εκπροσώπους μας εκεί από όλη την Ελλάδα. Μέσα από αυτή τη συνέντευξη θα ήθελα να καλέσω όλους τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στους “Πειρατές στην Εκπαίδευση” και στα ψηφοδέλτια και σε άλλες περιοχές, εκτός Αθήνας, τους προτρέπω να επικοινωνήσουν μαζί μας στην διεύθυνση agounar@sch.gr. Θα ήταν μεγάλη χαρά να συναντήσω δασκάλους και δασκάλες που θέλουν να αλλάξει το παρωχημένο παραδοσιακό σύστημα στην εκπαίδευση.
Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων, είναι κάτι σαν “το κοινοβούλιο των εκπαιδευτικών” και θα ήταν καλό να έχουμε εκπροσώπους μας εκεί από όλη την Ελλάδα. Μέσα από αυτή τη συνέντευξη θα ήθελα να καλέσω όλους τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στους “Πειρατές στην Εκπαίδευση” και στα ψηφοδέλτια και σε άλλες περιοχές, εκτός Αθήνας, τους προτρέπω να επικοινωνήσουν μαζί μας στην διεύθυνση agounar@sch.gr. Θα ήταν μεγάλη χαρά να συναντήσω δασκάλους και δασκάλες που θέλουν να αλλάξει το παρωχημένο παραδοσιακό σύστημα στην εκπαίδευση.
PT: Ποιο είναι το ιστορικό σας στους πειρατές και στην πολιτική; ΘΓ:
Είμαι ιδρυτικό μέλος του ΠΕΙΡ. Ασχολούμαι με το διαδίκτυο από τη
δημιουργία του, ακόμη και πριν από την εποχή των BBS. Είμαι μέλος ενός
από τα μεγαλύτερα ασύρματα δίκτυα στην Ευρώπη, το “Ασύρματο Μητροπολιτικό Δίκτυο Αθηνών”
με πάνω από 20.000 μέλη. Ήμουν ένας “ραδιοπειρατής” που ασχολήθηκε με
την ελεύθερη ραδιοφωνία το 1979-2004, και δικάστηκα 2 φορές για αυτό.
Είμαι επίσης και ραδιοερασιτέχνης από το 1997, και το αναγνωριστικό μου είναι το SV1EDI.
PT: Τι γίνεται με την πρόοδο που ΠΕΙΡ; Ποια είναι η εκτίμηση σου μέχρι τώρα; ΘΓ:
Είχαμε κάποιες καλές και κακές στιγμές, αλλά πραγματικά πιστεύω ότι η
τελική αξιολόγηση κλίνει προς το καλό! Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από
την αποδοχή που μας έδειξαν οι Έλληνες πολίτες. Έχουμε πλέον μπει σε μια
συγκροτημένη πορεία και δουλεύουμε πάνω στο να φέρουμε την πειρατική
ιδεολογία στους Έλληνες πολίτες. Το πειρατικό κίνημα είναι πλέον ένα
ευρύ Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο κίνημα, και οι διεκδικήσεις μας πλέον
άρχισαν να αποδίδουν τους πρώτους καρπούς και σε κοινοβουλευτικό
επίπεδο. Ήδη έχουμε 2 ευρωβουλευτές (από το Κόμμα Πειρατών Σουηδίας) στο
Ευρωκοινοβούλιο και πρόσφατα το Πειρατικό Κόμμα Ισλανδίας εξέλεξε 3
βουλευτές στην Βουλή της Ισλανδίας. Ο ανοιχτός ορίζοντας, για τους
πειρατές, πλαταίνει όλο και περισσότερο μέρα με την μέρα.
PT: Ποιο είναι το σχόλιό σας σχετικά με την κίνηση για τη δημιουργία ενός νέου κόμματος που μοιάζει με τους πειρατές; ΘΓ:
Χθες είδα μια δήλωση από πρώην μέλη που σκοπεύουν να δημιουργήσουν ένα
νέο πειρατικό κόμμα, σήμερα ενημερώθηκα και για μια άλλη κίνηση, για την
δημιουργία ενός τρίτου πειρατικού κόμματος με οικολογικούς
προσανατολισμούς!
Λοιπόν, κάθε πειρατής θα μπορούσε να “ιδρύσει” από μόνος του το δικό του πειρατικό! Αλλά μέχρι στιγμής είμαστε το μόνο επίσημα ιδρυμένο και αναγνωρισμένο πειρατικό κόμμα στην Ελλάδα. Ιδρυθήκαμε ως κόμμα και αναγνωριστήκαμε από το ελληνικό κράτος στις 14 Ιανουαρίου 2012, έχουμε τις αρχές μας, τις θέσεις μας, το καταστατικό μας, τις σημαίες και τα πανό μας και είμαστε ανοικτοί στο να μας αντιγράψουν!
Είμαστε τακτικό μέλος του PPI (Pirate Parties International)από τον Απρίλιο του 2012 και μετέχουμε στο υπό διαμόρφωση PPEU (European Pirate Party), προχωράμε στην επίτευξη των στόχων μας που έρχονται πιο κοντά μέρα με τη μέρα.
Λοιπόν, κάθε πειρατής θα μπορούσε να “ιδρύσει” από μόνος του το δικό του πειρατικό! Αλλά μέχρι στιγμής είμαστε το μόνο επίσημα ιδρυμένο και αναγνωρισμένο πειρατικό κόμμα στην Ελλάδα. Ιδρυθήκαμε ως κόμμα και αναγνωριστήκαμε από το ελληνικό κράτος στις 14 Ιανουαρίου 2012, έχουμε τις αρχές μας, τις θέσεις μας, το καταστατικό μας, τις σημαίες και τα πανό μας και είμαστε ανοικτοί στο να μας αντιγράψουν!
Είμαστε τακτικό μέλος του PPI (Pirate Parties International)από τον Απρίλιο του 2012 και μετέχουμε στο υπό διαμόρφωση PPEU (European Pirate Party), προχωράμε στην επίτευξη των στόχων μας που έρχονται πιο κοντά μέρα με τη μέρα.
PT: Υπάρχει κίνδυνος για το ΠΕΙΡ, να διασπαστεί; ΘΓ:
Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα! Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι, η όλη κατάσταση
έχει γεφυρώσει τις διαφορές που τυχόν υπήρχαν μεταξύ των πειρατών και
το ΠΕΙΡ είναι πλέον πολύ συσπειρωμένο! Έχει αποσαφηνιστεί ποιοι
πρεσβεύουν την πειρατική ιδεολογία. Κάθε ατομική φιλοδοξία είναι θεμιτή,
αλλά στην αρένα της μάχης όλα κρίνονται από το αποτέλεσμα.
Εμείς τώρα, τρέχουμε για τις εκλογές στην ΔΟΕ με ένα δυνητικό πλεονέκτημα και με ένα ιδιαίτερα αποδεκτό ψηφοδέλτιο από τους εκπαιδευτικούς, όπως αυτό φάνηκε σε προηγούμενες συναντήσεις μας. Προσπαθούμε να επιτύχουμε το καλύτερο και πιστεύω ότι οι Έλληνες πειρατές είναι πλέον στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, που μας τίμησαν στις εκλογές του περασμένου Μαΐου με 33.000 ψήφους.
“Οι Πειρατές στην Εκπαίδευση”, που υποστηρίζονται από το ΠΕΙΡ, δείχνουν τον βαθμό της αποδοχής που έχουμε, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς αλλά και από ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Έχουμε επικεντρωθεί στο στόχο μας, που δεν είναι άλλος από, τη διάδοση της ιδεολογίας των πειρατών.
Δουλεύουμε με σχέδιο και πλησιάζουμε σταθερά, βήμα με βήμα στην επίτευξη του στόχου μας. Είμαστε εδώ και αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των Ελλήνων πολιτών και ζητάω από τους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς να ψηφίσουν με θέρμη, για άλλη μια φορά, τους “Πειρατές στην Εκπαίδευση”.
Εμείς τώρα, τρέχουμε για τις εκλογές στην ΔΟΕ με ένα δυνητικό πλεονέκτημα και με ένα ιδιαίτερα αποδεκτό ψηφοδέλτιο από τους εκπαιδευτικούς, όπως αυτό φάνηκε σε προηγούμενες συναντήσεις μας. Προσπαθούμε να επιτύχουμε το καλύτερο και πιστεύω ότι οι Έλληνες πειρατές είναι πλέον στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, που μας τίμησαν στις εκλογές του περασμένου Μαΐου με 33.000 ψήφους.
“Οι Πειρατές στην Εκπαίδευση”, που υποστηρίζονται από το ΠΕΙΡ, δείχνουν τον βαθμό της αποδοχής που έχουμε, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς αλλά και από ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Έχουμε επικεντρωθεί στο στόχο μας, που δεν είναι άλλος από, τη διάδοση της ιδεολογίας των πειρατών.
Δουλεύουμε με σχέδιο και πλησιάζουμε σταθερά, βήμα με βήμα στην επίτευξη του στόχου μας. Είμαστε εδώ και αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των Ελλήνων πολιτών και ζητάω από τους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς να ψηφίσουν με θέρμη, για άλλη μια φορά, τους “Πειρατές στην Εκπαίδευση”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου