Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Νοσταλγώντας....

Οι πόνοι της γέννας του «νέου ΠΑΣΟΚ», δείχνουν ότι ο δρόμος του Ευάγγελου Βενιζέλου προς τη διαμόρφωση μιας νέας εικόνας για το Κίνημα που συνέδεσε την ιστορική διαδρομή του με την άσκηση της εξουσίας, και οδήγησε την Ελλάδα στην εθνική καταδίκη του Μνημονίου, είναι εξαιρετικά δύσβατος. Υπονομεύοντας εκ των προτέρων την έκβαση της προσπάθειας.

Στην εποχή της άνθησης της πολιτικής επικοινωνίας και της υπεραξίας που προσθέτουν σε ένα πολιτικό μήνυμα τα social media, το ΠΑΣΟΚ παρουσίασε σήμερα την πρώτη αφίσα του. Με κεντρικό πρωταγωνιστή τον Ευάγγελο Βενιζέλο, εκείνον ο οποίος θα επωμιστεί το βάρος της απόπειρας… αποπροσανατολισμού της ελληνικής κοινωνίας, όπως έκανε το ΠΑΣΟΚ κάθε φορά που άλλαζε αρχηγό, και επιχειρούσε να πείσει ότι υπέστη μερική μετάλλαξη στο πολιτικό και ιδεολογικό dna του.
Η πρώτη γεύση που αφήνει η νέα αφίσα του ΠΑΣΟΚ, παραπέμπει στη νοσταλγική ανάμνηση της εποχής που ο Κώστας Λαλιώτης καθόριζε τα πάντα στην πολιτική επικοινωνία του ΠΑΣΟΚ. Ή, πολύ πρόσφατα, τότε που το team των ξένων συμβούλων και ο Παύλος Γερουλάνος το 2009 παρουσίαζαν μια διαφημιστική καμπάνια βγαλμένη από… φωτοτυπία εκείνης που είχε ακολουθήσει ο Μπαράκ Ομπάμα, στις αμερικανικές εκλογές του 2008.
Τα λάθη και οι ελλειμματικές αναγνώσεις της αφίσας, θυμίζουν ότι η πολιτική επικοινωνία είναι μια εξαιρετικά δύσκολη παράμετρος της τρέχουσας πολιτικής καθημερινότητας. Γι’ αυτό άλλωστε και διδάσκεται στο Πανεπιστήμιο, σε αντίθεση με όσους δηλώνουν αυτοδίδακτοι, και έχουν επί σειρά ετών «πουλήσει αέρα» σε πολιτικούς οι οποίοι δεν νοιάστηκαν ποτέ αν είχαν μπροστά τους επιστήμονα της πολιτικής επικοινωνίας ή… ηλεκτρολόγο ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Το βασικότερο λάθος της αφίσας, έγκειται στην καινοφανή τακτική να υπάρξει σύνθημα… ερώτηση, η οποία απαντάται στη δεύτερη παράγραφο του ίδιου συνθήματος: «Γίνεται; Ναι, γίνεται», υποστηρίζει το κεντρικό μήνυμα της αφίσας του ΠΑΣΟΚ, επιχειρώντας να αντλήσει από την αύρα πολιτικής βεβαιότητας που εξέπεμπαν τα αντίστοιχα προεκλογικά μηνύματα του Νικολά Σαρκοζί το 2007 και του Μπαράκ Ομπάμα το 2008.
Η ξεπερασμένη για διαφημιστικές καμπάνιες γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται θα μπορούσε να θεωρηθεί λεπτομέρεια, αν δεν αναδείκνυε τόσο εξόφθαλμα το «ΝΑΙ», σε πράσινο χρώμα, σε προφανή αντιστοιχία με το «ΟΧΙ» στο Μνημόνιο, που αποτελεί το βασικό πολιτικό επιχείρημα των περισσότερων άλλων όμορων με το ΠΑΣΟΚ κομμάτων.
Όσο για το σύνθημα «Αυτοδύναμη Ελλάδα», αποτελεί βιαστική και πρόχειρη απόπειρα ρητορικής απάντησης στο πολιτικό ζητούμενο της αυτοδυναμίας ως μονόδρομου για να μην διολισθήσει η Ελλάδα στην ακυβερνησία, που μετ’ επιτάσεως προβάλλει ο Αντώνης Σαμαράς.
Για τον ήλιο του ΠΑΣΟΚ, που επέστρεψε δριμύτερος, δίπλα ακριβώς από τον Ευάγγελο Βενιζέλο, κάθε άλλο σχόλιο περιττεύει. Και να θέλει η Ελλάδα να ξεχάσει, δεν την αφήνει το ίδιο το ΠΑΣΟΚ…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου