Δεν θα πρέπει να υπάρξει υπαναχώρηση σε σχέση με τις πρόσφατες
μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας.
Η αποστολή καλωσορίζει τον κοινωνικό
διάλογο ως μέσο διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους, καθώς και
για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που παραμένουν στην αγορά εργασίας.
Οι εργασιακές μεταρρυθμίσεις που εισήχθησαν το Μάρτιο,
συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης επανευθυγράμμισης των κατώτατων
ορίων μισθών, πρέπει να διατηρηθούν πέραν του τρέχοντος γύρου του
κοινωνικού διαλόγου, και η κυβέρνηση θα πρέπει να ενεργήσει αναλόγως για
να το διασφαλίσει αυτό.Η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει τα εξής
βήματα προς την καλύτερη λειτουργία των αγορών εργασίας και τη
δημιουργία θέσεων απασχόλησης (Πίνακας 1):Το πλαίσιο για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να διασφαλιστεί ότι η δυναμική των μισθών υποστηρίζει την πλήρη απασχόληση. Μετά τα μέτρα που ελήφθησαν το Φεβρουάριο για την εκ νέου ευθυγράμμιση των κατώτατων ορίων μισθών, ο στόχος-όπως συμφωνήθηκε στο πρόγραμμα-θα πρέπει να είναι η υιοθέτηση ενός χρονοδιαγράμματος για τη θέσπιση ενιαίου ελάχιστου νόμιμου μισθού σε μόνιμη βάση νομοθετημένου από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Αυτό το σύστημα θα πρέπει να παρέχει ένα βασικό επίπεδο για τα εισοδήματα από εργασία.
Το μη μισθολογικό κόστος εργασίας και τα εμπόδια στην
απασχόληση θα πρέπει να αντιμετωπιστούν για την υποστήριξη της
ανταγωνιστικότητας και την ελάφρυνση της πίεσης επί των μισθών:
Η φορολογική επιβάρυνση της εργασίας θα πρέπει να μειωθεί.
Θα πρέπει να προταθούν συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση των συντελεστών
κοινωνικών εισφορών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες με έναν δημοσιονομικά
ουδέτερο τρόπο (όπως προβλέπει το δεύτερο πρόγραμμα).
Λοιπά μη μισθολογικά κόστη, που τελικά επηρεάζουν το
κόστος εισόδου και εφόδου, θα πρέπει να επανεξεταστούν και να μειωθούν,
λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στην
αγορά εργασίας.
Οι υπερβολικές κανονιστικές επιβαρύνσεις θα πρέπει να μειωθούν, ενώ η ρυθμιστική αποτελεσματικότητα θα πρέπει να αυξηθεί. Αυτές περιλαμβάνουν τις περίπλοκες διαδικασίες υποβολής στοιχείων και απαιτήσεις έγκρισης από την Επιθεώρηση Εργασίας. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη μεταρρύθμιση της Επιθεώρησης Εργασίας ως. Θα πρέπει να υιοθετηθεί ένας χάρτης πορείας και να συναφθεί μια ανεξάρτητη αξιολόγηση της Επιθεώρησης Εργασίας από διεθνείς εμπειρογνώμονες, που θα καλύπτει τα καθήκοντα, τις δραστηριότητες, τη διάρθρωση και την επιβολή και τη δομή ποινών για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας (συμπεριλαμβανομένης της αδήλωτης εργασίας) σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας. Η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι έτοιμη να λάβει άμεσα τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα αμέσως μετά από αυτό.
Τα προγράμματα εργασίας μπορούν να γίνουν πιο ευέλικτα.
Οι απαιτούμενες δράσεις περιλαμβάνουν την αύξηση του μέγιστου αριθμού
των εβδομαδιαίων εργάσιμων ημερών, νέες ρυθμίσεις για τον χρόνο εργασίας
και τη διευθέτηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας και την λήψη της
ετήσιας άδειας. Η αναθεώρηση της εργατικής νομοθεσίας για συγκεκριμένους
τομείς ή επαγγέλματα στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων στις αγορές
προϊόντων και υπηρεσιών είναι απαραίτητη για την επιτυχία των τελευταίων
μεταρρυθμίσεων.
Η ανεργία είναι πολύ υψηλή, και απαιτούνται πολιτικές για να μη γίνει δομική.
Το ΕΚΤ μπορεί να παρέχει τους πόρους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για
την ενσωμάτωση των ανέργων σε οικονομικούς τομείς με υψηλότερη δυναμική
ανάπτυξης. Οι διαδικασίες που σχετίζονται με προγράμματα του ΕΚΤ (δηλ.
εκείνες που συνδυάζουν εργασία και εκπαίδευση μαζί με τα προγράμματα
κοινωνικής εργασίας) θα πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό, με
σκοπό να ξεκινήσει η εφαρμογή των προγραμμάτων έως το τέλος
Σεπτεμβρίου.
Το e-mail στα Αγγλικά
Greece. Labor market reforms
1. There should be no backtracking on recently passed labor market reforms. The mission welcomes the social dialogue as a means to consult with social partners, and to address the remaining challenges in the labour market. The labour reforms introduced in March, including the needed re-alignment of wage floors, need to be preserved well beyond the present round of social dialogue, and the government should act accordingly to ensure this.
2. The government should take the next steps towards better functioning labour markets and employment creation (Table 1):
· The framework for setting the minimum wage needs to be overhauled to help ensure that wage dynamics support full employment. After the measures taken in February to re-align wage floors, the objective—as agreed in the programme—should be to adopt a timetable for establishing a single-rate statutory minimum wage on a permanent basis legislated by the government after consultation with social partners. This system should provide a basic floor for labour income.
· Non-wage labor costs and barriers to employment must be addressed to support competitiveness and alleviate the pressure on wages:
1. There should be no backtracking on recently passed labor market reforms. The mission welcomes the social dialogue as a means to consult with social partners, and to address the remaining challenges in the labour market. The labour reforms introduced in March, including the needed re-alignment of wage floors, need to be preserved well beyond the present round of social dialogue, and the government should act accordingly to ensure this.
2. The government should take the next steps towards better functioning labour markets and employment creation (Table 1):
· The framework for setting the minimum wage needs to be overhauled to help ensure that wage dynamics support full employment. After the measures taken in February to re-align wage floors, the objective—as agreed in the programme—should be to adopt a timetable for establishing a single-rate statutory minimum wage on a permanent basis legislated by the government after consultation with social partners. This system should provide a basic floor for labour income.
· Non-wage labor costs and barriers to employment must be addressed to support competitiveness and alleviate the pressure on wages:
The labor tax wedge should be reduced. Concrete measures should be
proposed to reduce social contribution rates by 5 percentage points in a
fiscally-neutral manner (as envisioned in the second programme).
Other non-wage labour costs which ultimately affect entry and exit
costs should be reviewed and reduced, taking into account the effects of
recent labor market reforms.
Excessive regulatory burdens should be reduced, while regulatory
effectiveness should be increased. These include cumbersome data
reporting to and approval requirements from the labour inspectorate. A
comprehensive strategy is needed to reform the labour inspectorate. A
roadmap should be adopted and an independent assessment of Labour
Inspectorate by international experts contracted, covering mandate,
activities, structure and the enforcement and penalty structure for
infringements of labour law (including undeclared work) consistent with
the principle of proportionality. The government should be ready to
promptly take the needed corrective actions soon after that.
Work schedules can be made more flexible. Required actions include
increasing the maximum number of weekly workdays, new modalities of
working time and daily working hours arrangements and take up of annual
leave. Revising labour legislation for specific sectors or professions
within the context of product and service market reforms is necessary to
help the latter reforms to succeed.
Unemployment is too high, and policies are needed to prevent it from
becoming structural. The ESF can provide resources which can be used to
help integrate the unemployed into those economic sectors with higher
growth potential. The procedures related to ESF schemes (i.e. those
combining work and training together with the social work programmes)
should be completed as soon as possible, with a view to begin
implementing the schemes by end-September.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου